Mi a kreativitás?

Mindenki azt gondolja, hogy a kreativitás valami kiváltságos tulajdonság, veleszületett zsenialitás. Ez nagy tévedés. A kreativitás tanulható, fejleszthető, gyakorolható, mert a képesség mindenkiben megvan, csak ki kell hoznod magadból. Dolgozni kell érte.

Ebben a cikkben megtalálod a kreatív emberek 21 jellemző tulajdonságát, abból meríthetsz, ha kreatívabb szeretnél lenni.

A híres emberek nem tekintik valami különleges dolognak a saját kreativitásukat, hiszen az semmilyen egyedi erőfeszítést nem kíván tőlük. Steve Jobs szerint a kreativitás pusztán “a dolgok összekapcsolása a meglevő tapasztalatok által.” No persze a meglevő tapasztalatok kemény munka, tanulás révén kerülnek be a tudatalattinkba, ahonnan aztán kreatív ötletként kerülnek elő minden különösebb erőfeszítés nélkül.

kreatvitas

 

 

 

 

 

 

 

A kreatív emberek hozzáállása a világhoz – 21 pontba szedve

  1. Álmodoznak. Használják a képzeletüket, hogy az szabadon szárnyalhasson. Mernek nagyot álmodni, nagy dologba belekezdeni.
  2. Lehetőségeket látnak mindenben. Sőt, az akadályokat is lehetőségnek látják.
  3. Mindig a legalkalmasabb időben dolgoznak a saját életritmusukhoz igazodva.
  4. Szakítanak időt az egyedüllétre, és építő módon használják a magányt.
  5. Az akadályokra, sikertelenségre úgy tekintenek, mint a kreatív növekedés bölcsőjére.
  6. Újabb és újabb élményeket, tapasztalatokat szereznek. Keresik a kihívásokat, a szokatlan helyzeteket.
  7. Nem adják fel, nem hagyják abba. Kitartanak a sikerig az ismétlődő kudarcok mellett is. Rengeteget hibáznak.
  8. Kielégíthetetlenül kíváncsiak. Folyton vizsgálódnak, újabb és újabb fontos kérdéseket tesznek fel.
  9. Megfigyelik az embereket, és tanulnak a viselkedésükből. Felismerik azokat, akikkel együtt haladhatnak céljaik felé.
  10. Kockázatokat vállalnak. Bátran belemennek bizonytalan dolgokba is.
  11. Az önkifejezés életük fő mozgatórugója.
  12. A szenvedélyüket követik. Belülről motiváltak, a kihívások által feltöltődnek.
  13. Kívülről (objektíven) látják magukat. Tudják, hogy mások mit gondolnak róluk, jó az önismeretük.
  14. Képesek elmerülni a kihívások megoldásában, és elveszítik az időérzéküket az örömteli feladatvégzés közben.
  15. Szép dolgokkal veszik körül magukat, élvezik a művészi szépséget.
  16. Meglátják az összefüggéseket.
  17. Nem szeretik a szabályokat, mert azok gúzsba kötnek. Kísérleteznek, változtatnak, újba kezdenek.
  18. Mindent másként csinálnak. Kerülik a monotóniát, új élményeket, tapasztalatokat teremtenek maguknak.
  19. Időt szakítanak a tudatosságra. Kiaknázzák a tiszta és összpontosító elme értékét.
  20. A szívükkel gondolkodnak. Hallgatnak a megérzéseikre, és használják az intuíciót.
  21. Meditációs technikák alkalmazásával segítik, hogy eljussanak tudatuk legkreatívabb állapotáig.

Nos, azt hiszem te is képes vagy fejleszteni a kreativitásodat, csak láss hozzá.

Cselekvés nélkül nincs eredmény! 

 

Céljaink elérése – Szokásaink megváltoztatása

Mit kell tenned ahhoz, hogy elérd a célodat és megkaphasd azt az eredményt, amelyre vágysz?

  1. Gondosan ki kell tűznöd a célodat! Fontos, hogy jól határozd azt meg, hogy azt az ereményt hozza, amit szeretnél. Azt fejezze ki a célod, amit valóban, a lelked mélyén is épp így szeretnél elérni. Ellenkező esetben a tudatalattid ellened fog dolgozni…  :-(
  2. Cselekedetre kell váltanod a célkitűzést! Tenned kell azért, hogy elérd a célodat, és kitartónak is kell lenned, mert a változás a nagyobb dolgok esetében bizony időbe telik.
  3. Új szokásokat kell bevezetned, amelyek jobban szolgálják a céljaidat. A régi, elavult, ma már nem hatékony szokásaidat olyanokra kell cserélned, amelyek az új célod elérését támogatják. Ezek lehetnek a) gondolkodási szokások (!!!), b) ösztönös érzelmi reakciók (!!!) és c) cselekvési szokások.

változás fejben kezdodik

 

Most a harmadik ponthoz, a szokásaid megváltoztatásához adok neked gyakorlati tanácsot. Pontokba is szedem majd, hogy tudd, hogyan működik.

A szokások megléte nagyon megkönnyíti az életünket, hiszen képtelenek volnánk úgy élni, ha minden mozdulatunkra figyelnünk kellene. A rutin azonban kétélű fegyver. Hasznos is és haszontalan is, előny is és akadály is egyszerre. A szokásaink épp azáltal segítenek bennünket, hogy automatikusan működnek, odafigyelés nélkül tudunk cselekedni, reagálni. Általános szokásaink szerint reagálunk minden egyedi esetben. Pedig a körülmények mindig változnak, sokszor jó lenne másként reagálnunk, hogy jobb eredményt érjünk el. Csak akkor vesszük észre, hogy valami nincs rendben, ha a cselekedeteink, érzelmi reakcióink nem szolgálják az érdekünket, nem működnek, nem hozzák a várt eredményt.

Céljaink eléréséhez egyidőben két ellentétes képességre van szükségünk, s ezeket egyszerre kell alkalmaznunk:

  1. Képesek legyünk hatékony szokásokat, rutinokat kialakítani, és ezekre a szokásokra rábízzuk magunkat.
  2. Képesek legyünk gyorsan változtatni, alkalmazkodni. Gyorsan el tudjuk hagyni a nem működő szokásainkat, s ne bízzuk rá magunkat a rutinokra.

Az életben döntő képesség a változás felismerése, és a változáshoz való gyors alkalmazkodás. Szükséges a bátorság is, hogy lemondjunk a megszokás biztonságáról. És természetesen új szokásokat is ki kell alakítanunk, amelyek az új körülmények között jobban szolgálnak minket. Aztán pedig ezekre a szokásokra is figyelnünk kell, hogy bármikor megváltoztathassuk vagy elhagyhassuk őket, ha a helyzet úgy kívánja.

Mivel a szokásaink nem változnak meg egyik napról a másikra, bizony sokszor nagy erőfeszítést, szörnyű kényelmetlenséget okoz nekünk, ha változtatni akarunk rajta, ezért ha el is kezdjük a változtatást, hamar feladjuk. Még akkor is, ha a régi szokásról tudjuk, hogy rossz, mert nem kapjuk meg a vágyott eredményt.

Megmutatom, milyen lépéseken haladsz keresztül, amikor egy új szokást alakítasz ki.

  1. Tudatosság. Felismered, hogy min kell változtatnod.
  2. Döntés. Meghatározod, milyen új szokást, rutint szeretnél bevezetni.
  3. Figyelem. Tudatosan figyeled, elemzed magad, hogy miként viselkedsz.
  4. Utólag rájössz, hogy korábbi elhatározásod ellenére már megint a régi szokás szerint reagáltál.
  5. Menet közben észreveszed, hogy a régi szokás szerint kezdtél el cselekedni, azonnal abbahagyod, és változtatsz!
  6. Előre eszedbe jut, hogy eldöntötted, most másként csinálod, és felkészülsz, hogy már az új rutin szerint cselekedj.
  7. Egyre többször sikerül, hogy az újabb, eredményesebb módszert alkalmazd. Sikerélmény!!  :-)
  8. Észre sem veszed, hogy ösztönösen, könnyedén már az új szokás szerint reagálsz.
  9. Megkérdőjelezed!! Tedd fel magadnak a kérdést: Biztosan így a legoptimálisabb?

És a folyamat kezdődik elölről…

  1. Tudatosság. Felismered, hogy min kell változtatnod…

BIZTATÁS

Ha képes vagy arra, hogy minden nap megmosd a fogad, akkor életed egyéb területein is ki tudsz alakítani szokásokat.

 

Delegálás – Feladatkiosztás

A kiváló vezetők folyamatosan FELértékelik a csapatukat és megragadnak minden alkalmat arra, hogy továbbképezzék őket, ezáltal is növelve önbizalmukat.

A delegálás a feladat elvégeztetésének vezetői módszere.

A delegálás nem egyenlő a feladatok kiosztásával. Ennél jóval több! A munkatársak cselekvő bevonása az eredmények elérésébe, felelőssé és érdekeltté tétele az eredményekben.

A jó vezető amikor feladatot ad, erőt is ad hozzá.

 

 

Mező Ágnes ActionCOACH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HOGYAN CSINÁLD?

Gyakorlati tanácsok közérthetően, hogy könnyen bevezethesd a vállalkozásodban.

A delegálás főbb szempontjai

  • Tudatosan adj át feladatokat másoknak, és tanuld meg élvezni annak előnyeit!
  • Ne akarj te megoldani minden lehetséges problémát!
  • Ne rágódj a múltbéli hibákon vagy kudarcokon, fogadd el, hogy azokon keresztül vezet az út a siker felé!
  • Figyelj jobban a munkatársaidra, mérd fel az igényeiket, ambíciójukat, képességeiket, és biztosítsd számukra olyan feladatok lehetőségét, amelyekben sikeresek lehetnek.
  • Alakíts ki olyan rendszert és belső képzést, amely támogatja a munkatársaidat abban, hogy olyan módon végezzék a munkájukat, ahogyan te elvárod.
  • Működtess olyan rendszert, amelyben az emberek akkor is tudják mit, hogyan és milyen időrendben kell elvégezniük, ha te nem vagy jelen.
  • Rendelj bizonyos területekhez felelősöket, határozd meg számukra az elérendő célokat, és adj nekik szabad kezet a megvalósításban.
  • Gyakorolj rendszeres időközönként kontrollt és beszámoltatást, de ne ellenőrizd a munkamenet minden részletét.
  • Hagyj önállóságot az embereknek, és bízz bennük! Hagyd, hogy hibázzanak, és a hibájukat kijavíthassák!
  • Ösztönözd a kreativitást, értékeld az új ötleteket, jutalmazd a fejlesztést.
  • Ne kritizáld a tiédtől eltérő megoldásokat, koncentrálj az elért eredményre!
  • Mindig a teljes képet, a végső célt tartsd szem előtt, ne vessz el a részletekben!

A delegálás 5 lépése

  1. Célkitűzés – A feladat rövid megnevezése. Miért szükséges a feladatot megcsinálni, mi lesz az előnye? Milyen mérhető, látható eredményt várunk el?
  2. A feladat részletezése: az ismertetéshez fűzött részletesebb magyarázat, hogy mi a feladat értelme, haszna, várható eredménye. Válasz a feltett dolgozói kérdésekre.
  3. A feladat személyi feltételeinek meghatározása. Kik végzik el a feladatot? Ki lesz a felelős vezető közöttük?
  4. A feladat megértésének visszaellenőrzése. Nem elég, ha megkérdezzük, hogy megértette-e. Tartalmi visszaellenőrzés legyen! Rákérdezhetünk egyes részletekre, hogy hogyan akarja végrehajtani, mi okozhat nehézséget, milyen segítséget vár, stb.
  5. Határidőben való megegyezés a feladatvégzőkkel. Szerencsés, ha a feladatot elvégzők mondják meg, hogy mikorra tudják vállalni, és csak szükség esetén, ezt követően egyezkedjünk más határidőről.

A visszadelegálás kivédésének vezetői módszere

A dolgozó azzal fordul hozzánk, hogy valamit nem tud megcsinálni, és tanácsot kér, esetleg (ezzel az ürüggyel) vissza akarja adni a feladatot. Mielőtt bármit válaszolnánk, tanácsolnánk neki, tegyük fel az alábbi kérdéseket, és késztessük őt a probléma megoldására.

  • Mi a probléma?
  • Milyen lehetséges megoldásokat látsz?
  • Te melyik megoldást választanád?
  • Miért ezt választod?

Amikor ő válaszol a kérdésekre, akkor – lehetőleg továbbra is kérdések formájában – irányítsuk őt a lehetséges megoldások felé, hiszen a feladat megoldása az ő munkakörébe tartozik, ő ismeri legjobban a körülményeket, tehát elvárható tőle, hogy érvekkel alátámasztott, hozzáértő megoldási ötletekkel álljon elő. Ha a megoldást rendszeresen vele együtt fogjuk kidolgozni, óriási lépést tettünk a felé, hogy önállóságra és felelősségvállalásra neveljük őt, s hogy csak indokolt esetben kérjen tőlünk útmutatást.

Ha a te konkrét helyzetedre szeretnéd az olvasottakat alkalmazni, vedd igénybe a 3 órás ötletadó coachingot, amelyet erre a cikkre hivatkozva féláron kaphatsz meg!!

Vezetőként van szükség rád, nem tűzoltóként.

Sok vállalkozó úgy szereti a cégét, mintha a saját gyereke lenne.

Reggeltől estig vele foglalkozik: új vevők után jár, ügyfelekkel tárgyal, döntéseket hoz, versenytársakat figyel, szerződéseket köt, konfliktusokat kezel, problémákat old meg, hibát javít, veszélyeket hárít, utasításokat ad, ellenőriz…

Életedet és véredet a cégedért…

vezetés, cégvezetés, coaching,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Feltéve, hogy cégvezetőként ez az igazi célod…

Ha kinevelsz olyan vezetőket, akikre rábízhatod a cégedet, akkor elkezdesz időt vásárolni magadnak.

Mező Ágnes ActionCOACH

 

 

 

 

 

Miért nem jó, ha a fejedben tárolod a feladataidat?

  • Tűzoltás lesz belőle.
  • Kreativitás csökken, stressz nő.
  • Mindenért te felelsz, mindenről te döntesz.
  • A munkatársak nem hatékonyak.
  • Nincs csapatmunka.

Ha jól szervezett a vállalkozásod, akkor gördülékenyen mennek a dolgok, nem vagy túlterhelt, tudsz figyelni a munkatársaidra, tudod inspirálni őket.

Ha egy vállalkozó reggeltől estig dolgozik…,

  • Mikor van ideje pénzt keresni a vállalkozásának?
  • Mikor van ideje a családjára, gyerekeire, barátaira?
  • Mikor van ideje elkölteni a megkeresett pénzét?
  • Mikor hódol a hobbijának?
  • Mikor pihen?
  • Mikor…? Mikor…?

Bizonyára tudod folytatni a saját igényeiddel.

Egy vezető számára nem az a legfontosabb kérdés, hogy mi a teendő, hanem azt megtalálni, aki ezt megteszi.      (M. Goldsmith)

Ennek azonban előfeltétele van:

  • Látod pontosan a munkafolyamatokat, és azok írásban rögzítettek.
  • Tisztában vagy azzal, hogy az egyes munkatársaid mit csinálnak, és milyen eredményért felelősek. (Te adtad nekik, ugye?)
  • Képes vagy objektíven, számokban kifejezve mérni az egyes munkatársak érdemi teljesítményét.
  • Tudod, hogyan hozzál ki több teljesítményt a csapatodból.
  • Tudod, hogyan vedd rá őket a felelősségteljesebb munkavégzésre.

El kell érned, hogy ne a munkatársaid helyett dolgozz. A vezetés a munka elvégeztetését és nem az elvégzését jelenti.

Erről a következő írásomban beszélek majd. Olvasd el azt is!

Árképzés – Árnövelés

Áremelésre készülsz? – Nos, csak bátran!

Tudom, ez a biztatás úgy hat rád, mint a vörös posztó, hiszen te is biztosan sokszor tapasztalod, hogy a vevő a lehető legolcsóbban akar vásárolni. Na persze csak addig, amíg meg nem mutatod neki az extra értékeket és előnyöket, amiket a te terméked, szolgáltatásod tud a versenytársakéhoz képest. (Lásd: előző blogcikkem)

Én arra ösztönözlek, az árképzés során dolgozz azon, hogy minőségben, szolgáltatásban és tartalomban kiemelkedj a “többiek” közül. Tekintsd át az alábbi táblázatot, és vedd észre, hogyha a magasabb áron kevesebben is vásárolnak, te még mindig jobban jársz. Ráadásul ők lesznek a minőségi vevők, akiket az árral szemben az érték sokkal jobban érdekel.

Ha az alábbi áremelési stratégiák közül döntesz valamelyik alkalmazása mellett, ennek a táblázatnak a segítségével láthatod, mi az a mennyiség, ami még nincs hatással az árrésre! Ha például 40%-os árréssel dolgozol és 10 %-os áremelést határozol el, akkor 33 %-kal lecsökkent eladás esetén is tudod ezt tartani. Tehát ha az áremelés hatására csökken az értékesítés volumene, akkor sem jársz rosszul.

Ne feledd, hogy az emberek hitrendszerében a MAGAS ÁR = MAGAS MINŐSÉG! Így hosszú távon is növeled céged ázsióját a magasan tartott árszínvonallal.

Ha a jelenlegi árrésed:

                        20%    25%    30%    35%    40%    45%    50%    55%    60%

és az alábbi arányban növeled az árat:      

Az alábbi csökkenés az eladás mértékében még nem csökkenti az árrést…

2%                  9%       7%       6%       5%       5%       4%       4%       4%       3%

4%                  17%     14%     12%     10%     9%       8%       7%       7%       6%

6%                  23%     19%     17%     15%     13%     12%     11%     10%     9%

8%                  29%    24%    21%    19%    17%    15%    14%    13%    12%

10%                33%    29%    25%    22%    20%    18%    17%    15%    14%

12%                38%    32%    29%    26%    23%    21%    19%    18%    17%

14%                41%    36%    32%    29%    26%    24%    22%    20%    19%

16%                44%    39%    35%    31%    29%    26%    24%    23%    21%

18%                47%    42%    38%    34%    31%    29%    26%    25%    23%

20%                50%    44%    40%    36%    33%    31%    29%    27%    25%

25%                56%    50%    45%    42%    38%    36%    33%    31%    29%

30%                60%    55%    50%    46%    43%    40%    38%    35%    33%

 

Ne feledd: MAGAS ÁR = MAGAS MINŐSÉG! Dolgozz azon, hogy bizonyítsd, a magas ár mögött nagy érték, sok plusz előny áll a vevőid rendelkezésére, és ebben hosszú távon számíthatnak rád.

Árképzés – Árcsökkentés

Árcsökkentésre készülsz?   –  Nos, csak óvatosan!

Árképzés előtt tekintsd át az alábbi hasznos kis táblázatot!

Az alábbi tábla segítségével láthatod, mennyivel kell megnövelned az értékesítést, hogy kompenzálni tudd az alkalmazott árcsökkentésből fakadó veszteséget. Ha például 40%-os árréssel dolgozol és 10 %-os árcsökkentést határozol el, akkor 33 %-kal többet kell eladnod az adott termékből, hogy megmaradjon az árrésed!

Ha a jelenlegi árrésed:

                        20%    25%    30%    35%    40%    45%    50%    55%    60%

és az alábbi arányban csökkentesz árat:           

Hogy ez megmaradjon, az értékesítésedet az alábbiak szerint kell növelned:…

2%                  11%     9%       7%       6%       5%       5%       4%       4%       3%

4%                  25%     19%     15%     13%     11%     10%     9%       8%       7%

6%                  43%     32%     25%     21%     18%     15%     14%     12%     11%

8%                  67%    47%    36%    30%    25%    22%    19%    17%    15%

10%                100%  67%    50%    40%    33%    29%    25%    22%    20%

12%                150%  92%    67%    52%    43%    36%    32%    28%    25%

14%                233%  127%  88%    67%    54%    45%    39%    34%    30%

16%                400%  178%  114%  84%    67%    55%    47%    41%    36%

18%                900%  257%  150%  106%  82%    67%    56%    49%    43%

20%                –          400%  200%  133%  100%  80%    67%    57%    50%

25%                –          –          500%  250%  167%  125%  100%  83%    71%

30%                –          –          –          600%  300%  200%  150%  120%  100%

Számos árképzési eszköz van a kezünkben, hogy megvédjük az árainkat. Ezeket össze kell gyűjteni, és okosan használni kell azokat. Mindig bevethető valamelyik eszköz. A kutatások azt igazolják, hogy az emberek érzelmi alapon vásárolnak, mindössze az esetek 10%-ában vásárolnak az ár alapján.

Senki sem az árat veszi meg, hanem arra az értékre, előnyre, haszonra valamint örömre és kényelemre vágyik, amit a megvásárolt termék vagy szolgáltatás számára biztosít. Ezt kell megmutatni a potenciális vásárlóinknak

Az ár csupán az egyik és nem is a legfontosabb tulajdonsága a termékednek.
Ha valami hasznos, előnyös, ott az árral nem lehet baj, Nagyon lényeges, hogy legyél felkészült, úgy könnyen meg tudod védeni az árat.

Az alábbi felsorolás segít ötletet adni az általad használandó érvek és eszközök összegyűjtésében:

  • magas minőségű termék, szolgáltatás,
  • kapcsolódó szolgáltatások,
  • pontosság, ügyfélkiszolgálás minősége,
  • innovatív előnyök, a termék egyedi előnyei,
  • referenciák, ajánlások,
  • a cég szakmai múltja, jó hírneve,
  • a márka ismertsége,
  • különlegesség, újszerűség a versenytársakhoz képest,
  • változatos garanciák.

Siker – Nyereség – Büszkeség – Szabad vállalkozó – Önjáró vállalkozás

Na, megy a szekér?

És ki irányítja?

Egy vállalkozásban a dolgokat lehet előidézni vagy elszenvedni.

  • A vállalkozásodat vajon mindig te irányítod?
  • Van olyan, hogy a vállalkozásod irányítja az életed és a napi időbeosztásod?

Sok vállalkozóval találkozom, aki azért alapította a vállalkozását, hogy több pénze és több szabad ideje legyen, kötetlenül, saját időbeosztással dolgozhasson, ne „parancsoljon” neki senki, ő maga dönthesse el, hogy mikor és mit szeretne csinálni.

Miért alapítunk vállalkozást?

Ehhez képest a legtöbben nem érjük el a szabad vállalkozó irigyelt életét. A legtöbb vállalkozó többet dolgozik, mint egy alkalmazott, és egyáltalán nem érzi, hogy szabadon dönthet, vagy a kedve szerint járhat el.

Sokan a külső körülményeket hibáztatják a helyzetükért. A körülmények persze sokszor nem kedvezőek, de ha azt gondoljuk, hogy “nincs mit tenni, nem rajtam múlik”, az bizony nem visz előre. A külső körülményeket ritkán tudjuk megváltoztatni, azok valóban nem csak rajtunk múlnak. Az okos ember ezt olyan adottságnak tekinti, amelyhez – tetszik, nem tetszik – alkalmazkodni kell.

  • Nem igaz az, hogy semmilyen módon nem irányíthatod a vállalkozásodat!
  • Nem igaz az, hogy a mostani körülmények között semmit sem tehetsz!
  • Nem igaz az, hogy ma már nem érdemes vállalkozni!

Ha eredményt, sikert, büszkeséget szeretnél vinni a vállalkozásodba, azért tenned, dolgoznod, döntened, lépned kell. Ha nem akarsz több csalódást, aggodalmat, azért is tenned, dolgoznod, döntened, lépned kell. Ha csak sajnálkozol a nehéz körülmények miatt, és semmit sem teszel a változtatás érdekében, akkor ki más tesz majd valamit a Te vállalkozásodért?

Igenis Te idézed elő azt, ha valami jó vagy valami rossz a vállalkozásodban.

Tessék a gyeplőt kézbe venni, irányítsd te azt a lovaskocsit, s ne az irányítson téged!

Mondd meg Te, hogy mi történjen a vállalkozásodban. Ne hagyd, hogy a külső körülmények irányítsák annak alakulását.

Legyél Te az előidézője a vállalkozásod eredményeinek!

Siker - Eredmény

Nyerj 2 óra ingyen coachingot!

Kivételes lehetőség!

A Facebook oldalamon elindítottam egy nyereményjátékot.

5 darab, egyenként 2 órás személyes coaching konzultációt sorsolok.

Mire jó ez neked?

  • Bizonyára nem telnek problémák nélkül a napjaid.
  • Bizonyára vannak megoldandó feladatok az életedben és a vállalkozásodban.
  • Bizonyára vannak álmaid, vágyaid, amiket szeretnél elérni.
  • Bizonyára szeretnéd, hogy végre valami csoda történjen veled és minden gyorsan megoldódjon.

Garantálom, hogy legalább 5-10 olyan fejlődési lehetőséget, irányvonalat feltárunk, amely megoldhatja a problémáidat és amely e nélkül a beszélgetés nélkül neked nem jutna eszedbe.

Ha szeretnél fejlődni és kíváncsi vagy arra, hogy mi mindent lehetne még kihozni a cégedből, akkor itt az alkalom, hogy kipróbáld ezt az eredményre vezető módszert. Olyan probléma megoldására is használhatod a két órát, ami már régóta foglalkoztat és eddig még nem sikerült rendezned.

A nyereményjáték feltételei:

  1. Látogasd meg a Facebook oldalamat!     –    http://on.fb.me/1CbK6Z4
  2. Oszd meg a nyereményjátékom bejegyzését a Facebook oldaladon! (Többszöri megosztással növelheted nyerési esélyedet.) Másold be a saját Facebook profilod linkjét a Rafflecopter által adott űrlapon! http://bitly.com/1CbK7fj
  3. Lájkold a Facebook oldalamat!    –     http://on.fb.me/1CbK6Z4

A Nyereményjátékon való részvételhez kattints ide!

Nem tudsz angolul? Részvétel lépésről lépésre itt:    http://bit.ly/1xSmDIf

Részvétel feltételei:

  1. Betöltötted a 18. életévedet!
  2. Elkötelezett vagy a saját személyes fejlődésed mellett.
  3. Fontosnak tartod vállalkozásod fejlődését.
  4. Kitöltötted a Rafflecopter űrlapját.

Nyereményjáték időtartama: 2014. december 16-ig.

Nyertesek kihirdetésének időpontja: 2014. december 18-án.

SOK SIKERT! Ne feledd, ha minden nap megosztod a Nyereményjátékról szóló bejegyzésemet, azzal növeled a saját nyerési esélyeidet!

Figyelem! A sorsolás során ellenőrizzük a tényleges megosztásokat és lájkokat. Amennyiben ezek nem történtek meg, akkor új nyertest sorsolunk.

Üzleti filmklub – Ingyenes konzultációk – Üzleti szimulációs játék

Kedves Olvasóm! Különleges alkalomra invitállak!

Október 4-5-én ingyenes konzultációkat tartunk vállalkozási és magánéleti témákban.

Vállalkozási és önismereti felmérő teszteket tölthetsz ki, melyekkel a céged “állapotfelméréséhez” vagy a személyes lelkiállapotodhoz nyújtunk szempontokat és értékelést és utána rövid konzultációban megbeszélhetjük.

  • Önismereti teszt
  • Asszertivitás teszt
  • Életvezetési diagnosztika
  • Mennyire hatékony a vállalkozásod?
  • Marketing kérdőív – Mennyire hatékony a marketinged?

Vasárnap előadásaink lesznek és üzleti szimulációs társasjátékot tartunk ingyen. Ennek a hasznáról és élményeiről itt tájékozódhatsz.

Vasárnap filmklubot is rendezünk a következő címmel: „Üzleti szimuláció” filmvetítés, filmelemzés üzleti szemmel.

A mozifilmeket lehet olyan szemmel nézni, hogy az üzleti szemléletünket fejlesztő tanulságokat vonhatunk le belőlük. Szemléletes módon adnak olyan felismeréseket, amelyeket átültethetsz a napi gyakorlatodba. Végül is a szórakoztatás mellett ezek a tanulságok jelentik az igazi művészet lényegét. Gyere el a programra, vegyél részt a filmrészletek vitájában, tedd hozzá a mondanivalódat!

2014. október 5. (vasárnap) 12:30 – 14:00, Magyar-Szlovák Üzleti és Tájékoztatási Központ (I. tárgyaló – földszint) 2045 Törökbálint, Kazinczy u.124/b

Lenne kedved belenézni olyan klasszikus filmekbe, amelyek azon kívül, hogy szórakoztatóak, van mondanivalójuk is a valódi üzlethez?

Mit szólnál, ha a Tőzsdecápák, A nagy hátraarc, Brókerarcok, The Social Network, Számító emberek, Wall Street Farkasa és más filmekből szemezgetnénk és üzleti szemmel beszélnénk, elemeznénk azokat?

Olyan COACHING TALK SHOW-ra invitállak, ahol…
– A nyugati üzleti kultúra hatását vizsgáljuk a magyar vállalkozások életére.
– Mi az, ami átvehető, mi az, ami nem?
– Mik az újdonságok?
– Mik a jól bevált eszközök?
– Mindez hogyan jelenhet meg a magyar vállalkozói kultúrában?

A filmrészletek bejátszása illusztráció a vitához, a megbeszéléshez. Gyere el és tedd hozzá a gondolataidat!

A helyszínen mindkét nap rövid ingyenes konzultációkat is tartunk. Ha van valami probléma, kihívás, megoldandó feladat az életedben vagy valami új dologba szeretnél kezdeni, gyere el és beszéljük meg. Biztosan tudok hozzá olyan útravalót adni, amivel tovább tudsz lépni vagy fel tudod oldani az elakadásodat.

Bízz bennem és gyere!

 

Mi az alapköve a jó vevő megtartásának?

A vevő megtartása azon múlik, hogy milyen élményben van része, amikor kapcsolatba kerül a vállalkozásoddal. Ez rendszerint a cég egyik alkalmazottjával történő kapcsolatot jelenti.

Egy amerikai kutatás szerint az ügyfélkiszolgálás után a megkérdezett vevők 79 %-a legkellemesebb benyomásként arra emlékezett, hogy a cég képviselője miként foglalkozott az ő problémájával. Igaz ez akkor is, ha a vevő nagyon felindult állapotban, jogos reklamációval fordul a cég munkatársához, ha azonban kedves, gyors és megnyugtató orvoslást kap, akkor boldogan távozik és a hiba ellenére is hű vásárlója marad a vállalkozásnak. Ez azon az emberi tulajdonságon alapul, hogy a problémáktól mindenki a lehető leggyorsabban meg akar szabadulni és nagyon hálásak vagyunk, ha ebben valaki a segítségünkre van. A vevő kedves, mosolygós bánásmódot akar kapni s ha ezt megkapja, hűségével bőségesen meghálálja! 

Az ideális munkaerő másokra nyitott dolgozókat feltételez, akik rendelkeznek az alábbi készségekkel:

  • kapcsolatteremtő képesség
  • kommunikációs készség
  • kreativitás
  • rugalmasság

Egyre inkább az látszik, hogy a piaci verseny már nem elsősorban technológiai vagy árverseny. A döntő versenyképességi tényező a munkatársak képességei, készségei, munkakultúrája, amellyel a vevőket kiszolgálják.

Nem mindegy tehát, hogy milyen munkatársad van.

A kisvállalkozóknál gyakori, hogy a családi, rokoni vagy baráti körből választják a munkatársakat, mert azt gondolják, hogy csak bennük bízhatnak meg igazán.

Biztos vagy benne, hogy ők a legalkalmasabb személyek azokra a feladatokra, amelyeket el kell végezniük?

Megfelelő a végzettségük, tudásuk, tapasztalatuk és nem utolsó sorban a személyiségük?

Az a tapasztalatom, hogy ezeket a kérdéseket a cégvezetők nem is vizsgálják, hiszen a rokoni vagy baráti alapon való választás jórészt az egyetlen szempont ebben a kérdésben. A cég hosszú távú fennmaradásához azonban az emberi tényező a legfontosabb.

A lojális vevő garanciája a JÓ munkatárs.