Munkatársaid motiválása – A tulajdonosi szemlélet kialakítása a csapatban

Beosztottaid vajon lelkesen hajtanak, vagy csak úgy dolgozgatnak?

  • Minden reggel lelkesen jönnek dolgozni és havi ciklusban csúcsokat dönt a teljesítményük?
  • Nem kell attól rettegned, hogy a legjobb embereidet csábítja el a konkurencia?
  • Este lelkesen, energiával telve mész haza a munkából és nem úgy, mint akiből kifacsarták az életenergiát?

Ha mindhárom kérdésre NEM a válaszod, akkor elég nagy bajban lehetsz!

  • Szerinted mekkora teljesítménybeli különbségek lehetnek egy motivált és egy nem motivált munkatárs között?

Az általános válasz az szokott lenni, hogy legalább kétszeres a különbség. A valóság azonban az, hogy ez akár tízszeres is lehet! És ez nemcsak a munkatársakra, hanem az alvállalkozókra és más partnerekre is igaz.

A kérdés csak az, hogy mennyire vagy képes motiválni a téged körülvevő embereket?

Már az ókorban tudták, hogy megfelelő “harci morál” nélkül esélytelen csatát nyerni. A hadvezérek még teljesen reménytelen helyzetben is úgy fel tudták lelkesíteni a katonáikat, hogy a többszörös túlerőnek is győzni akarással mentek neki! Vajon te így irányítod-e a csapatodat és így mentek-e neki a felmerülő céges problémáknak?

Hogyan érinti mindez a céged profittermelő képességét?

Ha van egy 10 fős vállalkozásod, amely éppen nullszaldóval működik, akkor már egyetlen igazán motivált alkalmazott is nyereségessé teheti a céged, míg egyetlen negatív munkatárs veszteségessé! Vagy fordítva is megfogalmazhatjuk: a veszteséges működésből, a reménytelen helyzetből egyetlen lelkes, ötletekkel teli munkatárs képes kihúzni, különösen, ha értékesítő az illető!

Sokszor hallom azt is, hogy a cégvezetők, vállalkozók olyan munkatársakra vágynak, akiknek “tulajdonosi szemléletük” van.

Lehet, hogy ezt a”tulajdonosi szemléletet” kicsit nevetségesnek gondolod, mert:

  • ugyan mitől legyen tulajdonosi szemlélete egy havi 80 nettót kereső adminisztrátornak,
  • és mitől tudná egy havi 80 nettóból elő ember elképzelni, egy havi 10 M Ft árbevétellel és havi 9 M Ft költségvetéssel rendelkező vállalkozás gondját-baját?

A választ azonban nem ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásával fogjuk megkapni. Egészen máshogy kell megközelíteni a témát.

A cégvezetők nem vágynak lehetetlenre, csak rosszul fogalmazzák meg az igényüket. Ugyanis olyan munkatársakra vágynak, akik:

  • Feladatokban gondolkodnak, és nem munkaidőben!
  • Nem kell őket hajtani, mert maguktól is szorgalmasan dolgoznak!
  • Nem kell őket állandó felügyelet alatt tartani, mert számukra természetes, hogy igényes munkát adnak ki a kezük alól!
  • Szívükön viselik a cég sorsát, ugyanúgy törődnek mindennel, mintha otthon lennének.
  • Ugyanolyan költségérzékenyek, mint a tulajdonos, pl. ha utolsóként hagyják el az irodát, akkor lekapcsolják a villanyt!


Összefoglalva úgy viselkednek és dolgoznak, mintha tulajdonostársak lennének!

Ki ne vágyna ilyen munkatársakra?

Szerintem egy vállalkozásban, különösen kisvállalkozásban másfajta emberekkel nem lehet boldogulni, különben a cégvezető megy rá idegileg és fizikailag is, és még a vállalkozása sem fog tudni fejlődni, növekedni, de nagyvállalatoknál is elkél minél több ilyen ember, különösen kulcsposztokon.

El kell érned, hogy ilyen munkatársaid legyenek. Tudnod kell, hogyan válaszd ki a megfelelő embereket, amikor új munkaerőt veszel fel. Tudnod kell, hogyan tartsd őket motiváltan, hogy hosszabb idő alatt se lankadjon a lelkesedésük. Tudnod kell, hogyan állapítsd meg a valós teljesítményüket és miként növeld a hatékonyságukat. De ezek mind új témák lehetnek, amelyeket később kibonthatunk…

Az ideális munkatárs – Milyen csapatra vágynak a vállalkozók?

Vállalkozóként valószínűleg nem kevés problémád keletkezik abból, hogy a munkatársaid nem olyan színvonalon végzik el a munkát, ahogyan te magad. Gyanítom, hogy sokszor attól is félsz, hogy elviszik tőled a tudást, a legjobb vevőket és azzal saját vállalkozást alapítanak.

Az sem lehet rózsás helyzet, ha például a rokonaid vagy a barátaid dolgoznak a cégedben. Ilyen esetben ugyan hogy mondd meg nekik, hogy másképp szeretnéd, ha a munkájukat végeznék? Azt már meg sem említem, hogy mi van akkor, ha a munkatársaid ahelyett, hogy az utasításaidat vagy kéréseidet lelkesen teljesítenék, humorizálnak arról, hogy a főnök már megint kitalált valamit.

Szeretnél olyan csapatot magad mögött tudni, akik akkor is dolgoznak, ha te nem vagy jelen, jobban megcsinálják a feladatot, mintha te magad tennéd azt és elkötelezetten, sőt lelkesen tolják a te céged szekerét, mert hogy az mégiscsak biztonságosabb nekik, mint saját céget vezetni?

Tudom, ez idealisztikusan hangzik, de hidd el, nagyon is lehetséges ezt elérni. Sok nagyvállalatnál büszkék a dolgozók, hogy a cégnél dolgozhatnak és örömmel mennek be dolgozni. Hadd tegyek fel néhány kérdést neked, amelyeket ha végiggondolsz, talán ad néhány ötletet ahhoz, hogy mit változtass az előrehaladás érdekében!

  • Te tudod-e pontosan, hogy merre tartasz a cégeddel, lelkesült vagy-e, van-e megfogalmazott küldetésed ezzel kapcsolatban? Szolgálja-e ez a küldetés a helyi közösség, a társadalom vagy az emberiség javát?
  • Ha van ilyen lelkesítő célod, vajon képes vagy-e magad mellé állítani a munkatársaidat, hogy a csapatod ugyanolyan lelkesen kövessen téged a jó hírnév megszerzésében?
  • Elhiszed-e, hogy a céged által siker, bőség és minőségi élet vár rád? El tudod-e hitetni ezt a csapatoddal?
  • Te szánsz-e arra időt és energiát, hogy elindulj járatlan utakon, újíts, fejlessz, optimalizálj? Bevonod-e a csapatodat az ötletelésbe? Elfogadod-e a javaslataikat? Jutalmazod-e a kimagasló újítók erőfeszítéseit?
  • Milyen tanulási, fejlődési lehetőségeket biztosítasz a munkatársaidnak? Tudod-e, hogy ők merrefelé tartanak a saját életükben? Mit szeretnének például tanulni, vagy milyen munkát szeretnének végezni 3-5 év múlva? Megteremted-e a feltételeket a személyes fejlődésre, előléptetésre?
  • Van-e gyakorlata a cégednél a felelősségteljes munkavégzésnek, amelyben a munkatársaid az ő hatáskörükbe tartozó dolgokban önállóan dönthetnek és annak a felelősségét is vállalniuk kell? Elszámoltatod-e őket rendszeresen az elvégzett tevékenységekről?
  • Vannak-e leírt szabályok, rutinok, sztenderdek, amelyek alapján tisztában vannak a dolgozók azzal, mit, milyen határidővel, milyen felelősséggel kell elvégezniük? Méritek-e a teljesítményeket? A teljesítményértékelés mennyire objektív és milyen gyakoriságú?
  • Milyen hangulatban dolgoznak a munkatársaid a cégnél? Van-e összetartó csapat? Vagy pletykálnak, gyanakszanak, vitáznak veled és egymással? Vannak-e konfliktusok és azt milyen kultúra szerint rendezitek?
  • Mit mondanának a munkatársaid egy idegennek, ha az megkérdezné tőlük, miért nálad dolgoznak?
  • Mit teszel azért, hogy az előző kérdésre bizonyosan tudd a válaszukat és ne kelljen aggódnod?
  • Milyen gyakran látnak a munkatársak téged csüggedtnek és kimerültnek? Hogyan hat ez rájuk? Mit tehetnél a jobbítás érdekében?

Biztos vagyok benne, hogy a kérdésekből megértetted, mi minden szükséges ahhoz, hogy a csapatod téged szolgáljon a szó nemes értelmében. Mégis, hadd írjak ide néhány fontos megjegyzést, ami nélkülözhetetlen a jó csapathoz, a jó csapat pedig nélkülözhetetlen a vevők jó kiszolgálásához és a te minőségi életed megteremtéséhez.

A kiváló vezetők folyamatosan felértékelik a csapatukat és megragadnak minden alkalmat arra, hogy továbbképezzék őket és növeljék az önbizalmukat.

Ha megbízol a munkatársaidban és szabad kezet adsz nekik abban, ahogy a munkájukat elvégezhetik, örömmel fogják tenni, nem érzik kényszernek és nem is várnak a te utasításaidra, ami egyébként késlelteti őket az eredményességben. Természetesen ehhez nélkülözhetetlen az, hogy a dolgozók pontosan tudják, mi a feladatkörük és meddig terjed a hatáskörük. Ehhez szükségesek a részletes és működő munkaköri leírások, folyamatleírások, belső szabványok és sztenderdek. Nélkülözhetetlenek a rendszeres és gyakori adatszolgáltatások, eljesítménymutatók az elért részteljesítményekről, amit a dolgozók akár saját maguk is követhetnek munka közben. Így nem tőled kell megtudniuk, hogy jól vagy rosszul teljesítenek-e, hanem még menet közben korrigálhatnak, mielőtt te észrevennéd, hogy rosszabbul mennek a dolgok az előre eltervezettnél. Megóvhatják magukat a megszégyenüléstől, neked pedig nem kell belemenned egy olyan játszmába, ahol a munkatársad menekül a felelősségvállalástól és menekülési stratégiaként esetleg még téged hibáztat a saját mulasztásáért.

Ha van szisztematikusan kiépített rendszered, amelyben olajozottan működnek a folyamatok és jól érzik magukat az emberek, te is folyamatosan láthatod az aktuális teljesítményeket és módod nyílik az azonnali visszajelzésre, dicséretre vagy biztatásra. Időben felismerheted, hogy kinek mikor van szüksége támogatásra ahhoz, hogy még jobban teljesítsen. Ha ilyen légkörben dolgozhatnak, tűzön, vízen át követni fognak téged a céljaid megvalósításában.

Az újítás, fejlesztés lelkesebbé teszi a dolgozókat, feltéve, hogy ők is kivehetik részüket a dolgok megjavításából és az eredményekből, pozitív visszajelzésekből is részesülhetnek. Ha büszkék tudnak lenni arra, hogy amit a cég elért, az nekik is köszönhető.

Jegyezd meg! Aki egyedül van “összead”. Aki csapatban van “sokszoroz”.

Hogyan tudod az érdeklődőket könnyen vásárlóvá tenni?

Egy vállalkozás életében örökzöld téma a marketing és az értékesítés. Nem csoda, hiszen az elegendő bevételre alapul a vállalkozásod profittermelő képessége és az élettartam értéke is (vagyis hogy milyen hosszú ideig marad életben a céged).

A marketing arra hivatott, hogy a potenciális vevők tengeréből hozzád vezesse a te szolgáltatásod iránt érdeklődőket. Az értékesítés során az a dolgod, hogy az érdeklődőket minél nagyobb arányban vásárlókká tedd. De hogyan tudod ezt minél könnyebben megtenni?

Ahhoz, hogy felkeltsd a potenciális vevőid érdeklődését a terméked / szolgáltatásod iránt, minden üzeneted szóljon magáról a vevőről!

Szereted a cégedet és büszke vagy a termékedre, ugye? Ezért aztán szívesen mesélsz a céged történetéről, lelkesen bemutatod, hogy hol található, hányan dolgoznak benne, mióta működik. Gondolod, hogy érdekli ez a potenciális vevőidet? Hát nem…

Miért is érdekelnék őket a te személyes érzelmeid a cégeddel kapcsolatban? Mi abban a jó nekik, hogy neked van egy céged és büszke vagy rá?

Miről kell tehát az üzeneteidet megfogalmaznod, ha el is akarod adni a termékedet?

A legfontosabb dolgok, amikről beszélned érdemes, azok a vevőidnek nyújtott előnyök, megoldások és azok az egyedi, értékes tulajdonságok, amelyek többet nyújtanak neki, mint bármely versenytársad hasonló terméke.

Készíts tehát listát…

  1. az előnyökről, amelyeket a te terméked nyújt a vevőknek,
  2. az egyedi értékekről, amelyekkel a te terméked mindennél jobban szolgálja a vevőid igényeit,
  3. a vevők problémáiról, félelmeiről, amikre a te szolgáltatásod megoldást nyújt,
  4. a vevők ki nem mondott vágyairól, amelyeket te teljesíteni tudsz,
  5. sőt, találd ki a vevőid titkos álmait, mert ha azt is teljesíted, senki sem versenyezhet veled.

Ha nem vagy biztos benne, hogy mik ezek – márpedig hogyan is lehetnél ebben biztos -, akkor kérdezd meg a célcsoportodat, készíts felméréseket, hogy pontos ismereteid legyenek. Lehet, hogy te egészen mást gondolsz a vevőid vágyairól és igényeiről, mint ők maguk. Nem tévedhetsz, mert a versenytársaid könnyen kihasználhatják, ha hibázol. Hogyha ezeket kideríted, az téged abba olyan pozícióba emel, amely lehetővé teszi a vásárlóid számára, hogy elérjék önnön céljaikat. Továbbá abba a helyzetbe hoz téged és a cégedet, hogy ti vagytok az egyetlenek, akik ezt biztos eredménnyel tudjátok nyújtani, hisz egyedül ti derítettétek ki pontosan, hogy mire is vágyik az ügyfél.

Amikor már tudod a fenti 5 pontban foglaltakat, utána jön a komoly munka, mert a listákból frappáns, pozitív, figyelemfelkeltő üzeneteket kell megfogalmaznod. Ha meg akarod a vevőket nyerni, olvassák ki a mondataidból, hogy miként gondoskodsz róluk, milyen előnyöket nyújtasz nekik, mutasd meg, hogyan szolgálod őket s mi abban a jó nekik, amit te mondasz. Ezek az üzenetek vonzóvá tesznek a vevők szemében téged is és a cégedet is, szakszerűen kifejezve magasra pozicionál téged a piacodon.

Ennél jobbat te sem kívánhatsz magadnak… Rajta! Fogj hozzá, cselekedj, mert cselekvés nélkül eredményed sem lesz soha.

SIKER – ÖNISMERET – HOZZÁÁLLÁS – SZEMLÉLETFEJLESZTÉS – Vállalkozásfejlesztés

SIKER és ÖNISMERET szorosan összefügg!

ÖNISMERET és HOZZÁÁLLÁS (attitűd) egymás támasza.

A SZEMLÉLETFEJLESZTÉS az önismereted és a hozzáállásod fejleszti, ez pedig SIKER-hez vezet.

Mások megismerése a bölcsesség, magad megismerése a megvilágosodás.   (Lao Tzu)

A Te vállalkozásod sikere Terajtad múlik. De honnan tudhatod meg, hogy mi gátol téged a vágyott siker elérésében? Ha megvilágosodást szeretnél, kérdezgesd önmagad! Én nagyon szeretek kérdezni, s kutatni a válaszokat! Sőt, szeretem még azt is megkérdőjelezni, ami nyilvánvalónak tűnik. És tudod miért?

Mert a kérdések megmozgatják az agyadat és változásra serkentenek. Amikor kérdezel, kibogozod a szálakat. Tudom, az nem egyszerű, ha önmagadnak teszed fel a kérdéseket és saját magadnak kell a válaszokat is megadni, pedig ez az a dolog, ami sikerre vezethet, és amit önismeretnek hívnak. Ha nem ismered valódi önmagad, hogyan várhatod el, hogy az életed olyan legyen, amilyennek megálmodod? Nem tudhatod, hogy mire vagy képes és milyen akadályokkal kell szembenézned a megvalósítás során.

Mielőtt megmutatnám neked a kérdéseket, amelyeket ezen írásom végén példaként hozok a számodra, szeretném felnyitni a szemed az önismeret és a változtatás nehézségeire.

Miért nehéz jó kérdéseket feltenni önmagadnak?

Miért nehéz a kérdésekre megtalálni magadban a valós válaszokat?

Azért, mert az érzelmeid tudattalanul irányítanak téged és teljesen összezavarnak.

Honnan jönnek ezek a tudattalan érzelmek?

A rég elfeledett kellemes vagy kellemetlen történésekből, amelyek lehet, hogy valamikor gyermekkorodban traumaként vagy lelkesítő élményként értek.

A traumaként átéltek korlátoznak, félelmet generálnak és nem engedik, hogy hinni tudj a változtatás sikerében, nem engedik, hogy elkezdj cselekedni az érdekében. Márpedig tettek nélkül nincs eredmény!

A mélyen eltemetett vágyaid, csodás élményeid azért gátolhatnak, mert rózsaszínben mutatják a feltárulkozó lehetőséget. Annyira szeretnéd, hogy megtörténjen, hogy akkor is hiszel benne, ha kicsi az esélye a teljesülésének.

Láthatod tehát, hogy néha nagyon összegabalyodnak azok a szálak, amiket ki kell bogoznod és a tetejébe még az érzelmeid is akadályoznak ebben. Ezért segíthet a külső szemlélő, egy téged jól ismerő barát, akinek a szavában megbízol – vagy egy hozzáértő coach, aki végigvezet téged a kérdéseivel egy olyan úton, amely támogat, hogy gyorsabban kibogozd a szálakat.

Megfigyeltem, hogy nagyon sokan nem mernek szembenézni saját magukkal, mélyen önmagukba tekinteni, mert ott olyan kellemetlen élményeket vagy hiedelmeket találhatnak, amikről bebizonyosodhat, hogy bizony ellenük dolgozik és a sikerhez meg kéne azokat változtatni. Változtatni pedig nagyon kényelmetlen dolog.

Változtatás nélkül azonban minden marad a régiben, pedig épp a régi az, amit nem szeretsz. Ha nem szereted, meg kell változtatni olyanra, amilyet szeretnél. Ha ilyenkor visszatérsz a hiedelmeidhez, (például hogy lehetetlen, hogy a külső körülmények nem megfelelőek, hogy nem rajtad múlik, hogy most nem alkalmas az időpont, …) akkor nem változik semmi. Ha azonban szembenézel a hiedelmeiddel, félresöpröd őket és elkezded keresni, hogy mégis milyen mozgástered van a javításra, akkor fogsz találni módot és utat.

“Amikor azt gondolod, hogy már minden lehetőséget kimerítettél,  biztos, hogy mindig van legalább még egy.” (Thomas Edison)

Próbáld csak ki! Válaszolj azokra a kérdésekre, amiket itt összeírtam! Írd le egy darab papírra, és gondolkozz el rajta egy kicsit! A te érdeked!

Íme a kérdések!

  • Ki vagyok én?
  • Mit akarok csinálni?
  • Kivé akarok válni?
  • Hová akarok eljutni?
  • Milyen értékek mellett kötelezem el magam?
  • Mi az, ami örömet okoz a számomra?
  • Milyen titkos vágyaim vannak? Vajon miért titkosak?
  • Melyek azok a problémáim, amelyeket hosszú ideje nem tudok megoldani? Mi lehet ennek az oka? Kit hibáztatok érte? Hogyan tovább?
  • Elégedett vagyok-e önmagammal? Miben igen, miben nem? Vajon miért? Hogyan tovább?
  • Van-e olyan kérdés, amelyet nem merek magamnak föltenni?
  • Akarok-e változni? Ha igen, teszek-e érte valamit és hasznos-e az, amit teszek? Ha nem akarok változni, miért nem?
  • Mik a fontos dolgok az életemben?
  • Kik a fontos emberek az életemben?
  • Mekkor a jövedelmet akarok?
  • Miért vagyok itt?
  • Helyemen vagyok-e?
  • Mi az életem fókusza? Merre van az előre?
  • Mi hozza nekem a boldogságot?
  • Mennyit örülök egy héten?
  • Milyen lehetőségeket látok magam előtt? Mekkora horderejű lehetőségek ezek?
  • Mennyire korlátoz engem a külvilág a lehetőségeim kiaknázásában? Hogyan kerülhetem ki ezeket a korlátokat?
  • Mennyi ember szeret engem feltétel nélkül?
  • Mennyien tisztelnek vagy rajonganak értem? Mennyire fontos ez nekem?
  • Mennyi ember keresi a társaságomat? Mennyien követnek engem? Hogyan növelhetem ezt a potenciált?
  • Mennyi embernek van szüksége rám? Mennyire korlátoz vagy mennyire ösztönöz ez engem?

Ha összeírtad a válaszokat, szívesen megbeszélem veled az ingyenes 3 órás coaching keretében. Jelentkezz nyugodtan! Várom.

https://cegturbo.hu/actioncoach_programok/3-ora-ingyen-coaching/

A 9 leggyakoribb kérdés, hogy miért dolgozzunk ActionCoach-csal

És 9 válasz, hogy miért ragadd meg azt a lehetőséget, mely virágzóvá teszi üzletedet és megvalósítja álmaidat

1.     Mi az az ActionCoach?

Az ActionCoach üzleti tanácsadó és cégtulajdonosokat segítő üzleti coachok hálózata, melyet 1993-ban alapított Brad Sugars író-vállalkozó. Világszerte megtalálható irodái segítségével minden cégvezetőnek kész segíteni – bárkinek, aki lélekben üzlettulajdonos…

A hagyományos tanácsadó cégektől eltérően az ActionCoach sajátos mentori megközelítésének köszönhetően egyaránt foglalkozik rövidtávú tanácsadással és hosszú távú fejlesztésekkel is.

Eladási, marketing és üzletvezetési technikákra alapozva nem csak azt mutatjuk meg, miként lehet a bevételt és a profitot növelni (gyakran egészen drasztikusan), hanem azt is, hogyan lehet egy üzletet úgy fejleszteni, hogy a tulajdonosának kevesebbet kelljen dolgoznia, többet pihenhessen, és élvezhesse végre, hogy egy vállalkozás tulajdonosa.

Üzleti coach-aink széleskörű és beható üzleti tapasztalatokkal rendelkeznek, és egyben üzlettulajdonosok is, akik idejüket, pénzüket és energiájukat sikeresen fektették be saját vállalkozásaikba.

2.      Miért van szükségem üzleti coachra?

Minden nagy sportoló, üzleti legenda, előadóművész segítőkkel és tanácsadókkal van körülvéve. Ahogy az üzleti élet egyre gyorsul, és a verseny egyre nő, igen nehéz egy időben lépést tartani a szakmai fejlődéssel, az eladási technikák, a marketing és menedzsment stratégiák változásával. Üzleti coach-csal dolgozni nem luxus többé, hanem üzleti szükségszerűség. Ráadásul senki sem számíthat saját magától objektív válaszokra….

Félreértés ne essék: nem azt mondjuk, hogy nem lehet ellenni az üzletben coach nélkül, de igazán virágzó vállalkozást vezetni majdnem lehetetlen.

A coach láthatja a fától az erdőt. A coach rávehet, hogy a fontos dolgokkal törődj.

A coach arra is rávehet, hogy több kört fuss, mint amennyit egyedül erőd lenne megfutni. A coach nevén nevezi a dolgokat. A coach kisebb tippeket ad. A coach figyel rád. A coach marketing vezetőd, értékesítési vezetőd, képzés szerveződ, társad, bizalmasod, mentorod, a legjobb barátod lesz… és az ActionCoach segít megvalósítani az álmaidat.

3.      Mi az a feltáró coaching beszélgetés?

Jó a kérdés. Ez az, amit az ActionCoach minden üzlettulajdonossal legelőször is elvégez. Ez nagyjából 2-3 órát vesz igénybe.

Ez alatt az idő alatt coachod megpróbálja a legtöbbet megtudni a vállalkozásodról, céljaidról, kihívásaidról, eladásodról, marketingedről, pénzügyeidről és sok minden másról…

Mindezt három cél érdekében teszi. Az első, hogy megtudja, hogy is áll a vállalkozásod. Második, hogy tisztázza üzleti és személyes céljaidat. A harmadik, hogy olyan kulcs információkhoz jusson, aminek segítségével el lehet készíteni a 13 hónapos cselekvési tervet.

Nem hagyományos üzleti és marketing tervet kell érteni ez alatt, hanem egy olyan egymásra épülő lépésekből álló cselekvés sorozatot, amelyen végig kell menned a mentor program alatt.

 4.      Mi is az a mentor program?

Egyszerűen: az a 13 hónapos tevékenység, amikor az ActionCoach-od együtt dolgozik veled céljaid megvalósításán. A heti mentori találkozásokon kezdve és célkitűző megbeszéléseken át a marketing darabkáinak közös összerakásáig új eladási technikákat tudsz kifejleszteni, azért, hogy kevesebbet kelljen dogoznod és a legtöbbet megtudd arról, hogyan válthatod valóra az álmaidat.

Havonta fizetendő díjad, a beruházásod a biztosíték arra, hogy coachod minimum hetente egy találkozás során foglalkozik, és együtt dolgozik veled eladási technikád, marketinged, csapatépítési módszereid kialakításán, és minden más olyan lépésen, melyet a feltáró beszélgetés alapján elkészített cselekvési terv előír.

A többi tanácsadótól eltérően az ActionCoach nem csak azt mutatja meg, mit is kellene tenned, hanem akkor is melletted van, amikor a legnagyobb szükséged van rá – amikor az ötletek alakot kezdenek ölteni, amikor a tervek valóra kezdenek válni, amikor tippekre van szükséged, hogyan is kell azokat a gyakorlatban megvalósítani, amikor egyszerűen csak beszélned kell valakivel, amikor kihívásokkal kell szembenézned, és ami a legfontosabb: amikor nem tudod, hogyan tovább. Egy ActionCoach minden lépésedet vigyázza az úton.

5.      Miért kell legalább 13 hónap?

Ha pár hétnél többet töltöttél az üzleti életben, akkor biztos láttál már több “rögtönzött megoldást”…

A legtöbb tanácsadó látszólag úgy gondolja, hogy minden problémát megoldhat pár óra, legfeljebb pár nap alatt… az ActionCOACH-nál mi úgy gondoljuk, hogy a hosszú távú sikerhez nem elég, ha felszínes megoldásokat végezünk el, és főleg helyetted. Az kell, hogy veled dolgozzunk, megmutassuk, hogyan csináld, és együttműködjünk a siker megteremtéséért.

A 13 hónap alatt együtt fogtok dolgozni a vállalkozásod különböző területein, és nem csak azt fogod látni hónapról hónapra, ahogy a céljaid megvalósulnak, hanem megszerzed a tudást és az önbizalmat is, hogy ezt egyedül is elérd újra és újra, miután a 13 hónap már véget ért…

6.   Miért olyan biztos, hogy ez majd beválik az én cégemnél is, az én szakterületemen?

Van tapasztalatunk az értékesítés, a marketing, a vállalkozásfejlesztés, a vállalkozás menedzselés és a csapatépítés területén…, és szó szerint több száz különböző üzleti stratégiát ismerünk, szóval rövidesen megtapasztalhatod mennyire hatásosak a jól szervezett módszereink. Másrészről viszont a szakterületedhez te értesz. Közösen megtalálhatjuk a módját, hogyan tegyük hatékonyabbá a cégedet a rendszereinkkel.

Tegyük hozzá, hogy az ActionCoach-nál biztos van legalább egy Coach, aki dolgozott már, vezetett, esetleg ő maga alapított a tiedhez hasonló céget. Az Üzleti Coach-od rendelkezésére áll az egész ActionCoach hálózat minden erőforrása és szakértelme, hogy bármilyen problémádat megoldja. Képzeld csak el, hogy egy egész sereg szakértő vár arra, hogy segíthessen neked…

7.      Ez több munkát jelent, nem?

Természetesen, amikor meghatározzátok a terveiteket az ActionCoach-oddal, az rengeteg munkának tűnik majd, de a célokat elérni sosem egyszerű…

Az első néhány hónapban az alkalmazkodás némi erőfeszítést igényel majd, hogy “beinduljon a szekér”… Aztán ahogy haladsz előre a programban, egyre kevesebbet kell majd dolgoznod.

Ennek ellenére saját magadat is lenyűgözöd majd azzal, hogy milyen jól összpontosítasz, és mennyi mindent tudsz elvégezni. Összpontosítással, az ActionCoach-oddal, és ami a legfontosabb, az egész ActionCoach rendszerrel messze többet érsz majd el ugyanannyi vagy talán még kevesebb munkával is.

8.      Hogyan lesz erre időm?

Ismét: az első pár hónap lesz a legnehezebb, de nem a plusz munka miatt, hanem mert a megszokottól eltérően dolgozol. Valójában az ActionCoach-od napról napra fogja megmutatni neked, hogy hogyan tudsz többet elvégezni, kevesebb erőfeszítéssel.

Más szóval az első pár hónap után azt látod majd, hogy nem többet dolgozol, csak máshoz. Ezután, a vállalkozásodtól függően, nagyjából 6 hónapon keresztül már látni fogod a kezdeti eredményeket, és ha úgy döntesz, dolgozhatsz kevesebbet, mint bármikor korábban… Emlékezz rá, hogy nem több időt kell munkára fordítani, hanem azon változtatni, hogy mihez kezdesz ezzel az idővel…

9.      Mennyibe fog ez nekem kerülni?

A befektetésed összege a vállalatod nagyságától és az általunk vállalt feladat méretétől együttesen függ majd. Az ActionCoach-oddal közösen dolgozzátok majd ki a részleteket, hogy megfeleljen az üzletednek, a vállalt céloknak és kihívásoknak, amiket kitűztél.

Olyan lesz, mintha kapnál egy marketing menedzsert, egy értékesítési vezetőt, egy trénert, egy toborzási szakértő és egy vállalati tanácsadót – mindet egyetlen pénzügyi befektetésért.

Minden, amit velünk és az ActionCoach-oddal közösen teszel, igazi befektetés. Azon túl, hogy jelentős eredményeket érsz majd el az üzleteddel, olyan magas szintű vállalkozási képzést szerzel, amilyenre máshol nincs lehetőséget, és a tudatot, hogy bármikor megismételheted ezt a sikert újra és újra, más vállalkozásokban is.

KKV probléma: Nem tervezünk

Mit gondolsz, a kisvállalkozók hány százaléka dolgozik tervek alapján? (Üzleti terv, éves költségvetés /budget, cash flow terv)

Vajon milyen rendszerességgel kontrollálják az elért teljesítményt? (Terv-Tény elemzés, teljesítménymutatók, kontrolling rendszer)

A vállalkozókkal történő munkám során az az általános kép rajzolódik ki, hogy a kisvállalkozóknak az a meggyőződésük, nekik nem kell komoly tervezés, az a nagyvállalatok sajátja. Ők ismerik a cégük minden rezdülését, fejből tudnak mindent, hisz mindig maguk döntenek mindenről. Nos, ez a kijelentés még akkor sem állja meg a helyét, ha egy egyszemélyes társaságról vagy saját maga egyedül dolgozó vállalkozóról van szó, de a cég növekedésével egyre veszélyesebbé válik ez a szemlélet.

A vállalkozó pontos piaci ismeretek, felméréssel megszerzett hiteles adatok és jövőbe mutató stratégiai elképzelés nélkül csak sötétben tapogatózik és vaktában dönt, amely döntésnek nehéz megjósolni a kimenetelét.

Az üzleti stratégia olyan, mint egy építési terv, amit az építész megálmodott és lerajzolt, a kivitelező pedig a terv segítségével egy addig nem látott nagyszerű struktúrát hozott létre.

A KKV-k esetében az építész a vállalkozó maga, aki megálmodja, megtervezi a vállalkozást, a kivitelező pedig a cégvezető, ügyvezető, az oparatív vezető, aki a folyamatokat és az embereket irányítja, menedzseli.

A stratégia egy megvalósítandó céllal vagy ötlettel kezdődik és még számos tényező mentén alakul: méret, mennyiség, időtartam, fontosság. Az ötlet adja a terv alapját. A tervezéshez még hozzájön a jövőkép, kreativitás, funkcionalitás és így tovább.

A tervezés energiát ad, lelkesedést szül, hiszen ez az első fizikai megjelenése annak az ötletnek, ami a vállalkozó fejéből pattant ki. A tervre nézve megjelenik szemeink előtt a végeredmény és a kép már önmagában is motiváló.

A terv elkészülte után kezdődik a valódi munka. Részletes rajzok, látványtervek, leírások az épület különböző oldalairól. Számba vesznek minden alkatrészt, minden felületet, falat, csatlakozást,  szöget, anyát és csavart. Az ablakok nyílásának irányát, szegélyeket, szekrényeket, padlót és falborítást, belső és külső anyagokat. A tervezők minden részletet ismernek, mielőtt az első téglát lerakják vagy az első szöget beütik a falba.

Az építkezés az alapoktól kezdve egy meghatározott rendszerben folyik. Az alapot előkészítik és stabilizálják. A stratégiai helyeken a lábazatokat kiöntik, hogy később az épület súlyát elbírja. Ezután öntik ki és építik meg az alapot. Minden építő tisztában van vele, hogy az alapok lerakásánál dől el az épület minősége. A jól megépített alap az épületet örök időkig megtartja. Biztosítja, hogy a szépen megtervezett külső teljes valójában fennmaradjon. A falak felépülnek, a tető is rákerül és kezdődhetnek a finomítások.

A vállalkozás felépítésénél sincs ez másként….   Ahhoz, hogy hosszú távon fennmaradjon a céged és te életminőséget teremts magadnak általa, nem kerühető ki a stratégiai tervezés. Tudnod kell, hova akarsz eljutni pl. tíz év múva, miből fogsz jövedelmet termelni, milyen tevékenységet fogsz végezni és még számtalan kérdésre meg kell adnod a választ.

Azért, hogy segítsek neked átlátni, mi mindent ajánlott fontolóra venned a céged jövője, stratégiája átgondolásához, összegyűjtöttem neked egy öt pontból álló szempontrendszert.

A stratégia és cégünk jövőképe 5 elemre épül fel:

1.  Egy olyan Kulcsüzenet, amely egyesít, motivál, inspirál minket és vezeti az üzletünket. (Küldetés, jövőkép, cégfilozófia, cégkultúra, szlogen)

2.  Egy Rendszer, amelyen keresztül az üzenetet eljuttatjuk és amely kristály tisztán mutatja, hogyan növelhetjük az üzletünket, a bevételünket.

3.  Innováció, a változás és változtatás képessége minden területen. Új, merész ötletek, amik tervezhetően és mérhetően nagyobb jövedelmet eredményeznek.

4.  Terjeszkedés minden olyan területen, ahol jelenleg nem vagyunk elég erősek.

5.  Hit, kitartás és vezetés, hogy mindez megvalósuljon.

Újévi fogadalmak, amelyek sikerre vezetnek…

Itt a nagy fogadalmak ideje.

Mi a titka annak, hogy fogadalmaink ne hamvukba holt vágyak maradjanak?

Annak érdekében, hogy valaminek a birtokába jussunk vagy valamit elérjünk, mindig tennünk kell valamit. Ha bevételt akarunk, terveznünk, marketingeznünk, profin értékesítenünk kell. Ha elkötelezett munkaerőt akarunk, meg kell tudnunk, mivel motiválhatjuk őt. Ha hatékonyságot szeretnénk, folyamatosan mérnünk, értékelnünk, ellenőriznünk, szerveznünk kell. Tenni kell érte, hogy elérjük. Cselekedet nélkül nincs eredmény.

Az életünkben azonban csak a drámai változásoknak van igazán jelentőségük. Ha csak dolgozgatunk, az eredmények is csak épphogy csordogálnak. Kisebb változtatásokat könnyű véghezvinni, de ezek hatása minimális. A jelentős eredmények ígérete jelentős változásokat követel meg abban, ahogyan gondolkodunk és cselekszünk, új szokásokat, cselekvési sémákat, rutinokat kell elsajátítanunk. Kicsit új emberré kell válnunk…

Ebben az átalakulásban, személyiségfejlődésben segíthet a coach. Íme az én „receptem” az újévi fogadalom megtartására:

  1. Légy elkötelezett! Hidd, hogy képes vagy rá és bizonyítsd is be magadnak!
  2. Légy kitartó! Ne tágíts! Fejezd be, amit elkezdtél!
  3. Szeretnéd az eredményt? Akkor tudnod kell akarni is! Akarod? Akkor tegyél is érte! Csak a tettek hozzák meg az eredményt.
  4. Örülj a nehézségeknek, mert fejlődhetsz általuk!
  5. Gyűjtsd a kudarcokat! Tapasztalatot, gyakorlatot, új készségeket szerezhetsz általuk.
  6. Üdvözöld az akadályokat! Megacélozzák a lelkedet és sikerélményt nyújtanak!
  7. Növeld a kreativitásodat! A probléma kreatívvá tesz, ha nem a kifogást, hanem a megoldást keresed!
  8. Szokj le a halogatásról! A legjobb pillanat sosem jön el, mert az MOST van!
  9. Növeld a lelki erődet! Pozitív gondolatokkal, mantrázással, az apró sikerek megünneplésével, bármivel, ami neked energiát ad.
  10. Maradj lendületben! „Az elindulásnál tíz egység erőfeszítés hoz egy egység eredményt, de amikor kialakul a lendület, egy egység erőfeszítés hoz tíz egység eredményt.” (Charles Givens).
  11. Mérd az eredményeidet, mert önbizalmat épít, lelkesedést hoz, kitartásra ösztönöz.
  12. Jutalmazd magad! Mérföldkövenként tűzz ki jutalmat magadnak és ünnepelj!

Az év eleji fellángolás energiaforrása hamar elapadhat és kényelmessé válsz (komfortzóna), ha figyelmen kívül hagyod a fenti tanácsokat. Megszokod, hogy „langyos a sör, de nekünk így is jó”.

Ön-szabotázs!!

Én öt éve próbálok rászokni a vízivásra. Tudod, napi 2-3 liter, brrrr… Most elhatároztam, ha beledöglök is, megcsinálom! Coach-om nincs, hogy támogasson, de megírtam a weblapomon, hogy számonkérhető legyek…  :-)

Versenyelőny megszerzése Öt Úton – Bevételnövelés

Kicsivel jobbnak lenni, mint versenytársaink? Gyakran ez is elég imponáló cél- vagy teljesítménymutató.

Ötször jobbnak lenni! Na, az már rendes vízválasztó! Az ActionCOACH rendszerében az ÖT ÚT-nak nevezett radikális és szisztematizált profitnövelő modell 375-nél is több olyan eszközt tartalmaz, amelyből a te sajátos igényeid alapján válogatva, a tevékenységeidnek leginkább megfelelő eszközökkel erőteljesen kiemelkedhetsz a versenytársak köréből, Ehhez csak fel kell építened az alábbi öt beavatkozási ponton alapuló 10×10-es marketing stratégiádat és folyamatosan működtetni kell azt.

Íme az öt lépés, amely biztosan a versenytársaid fölé emeli vállalkozásodat:

  1. Potenciális vásárlók számának növelése. Fokozott figyelem, intenzív reklám- és marketing tevékenység annak érdekében, hogy minél több lehetséges vevő kerüljön kapcsolatba a vállalkozásoddal.
  2. Átváltási arány fokozása. Arra fókuszálni, hogy minél több potenciális fogyasztó hagyja ott nálad a pénzét!
  3. Vásárlások számának gyarapítása. A betérő vevőidet nemcsak rendszeresen visszatérő fogyasztókká tenni, hanem túl ezen elérni azt, hogy a fogyasztókból rajongó híveid legyenek.
  4. Átlagos vásárlási érték növelése. Azt a célt pontosan magunk előtt látni, hogy minden eszköz megengedett, mi több, ajánlott annak érdekében, hogy vásárlóid ne csak lássák, hanem gyakorolják is: igen, nálad érdemes elkölteniük a pénzüket.
  5. Az árrés tágítása. Az a cél, hogy a meglévő árbevételből mind nagyobb szelet szóljon a profitról. Ezt annak az elvnek az alkalmazásával érjük el, hogy “Egyre többet egyre kevesebbel”. Vagyis egyre kevesebb erőforrás alkalmazásával egyre több bevételt érsz el, így a nyereséged kinyíló olló módjára növekszik. Ha olyan innovatív termékekkel vagy jelen a piacon, amelyek nincsenek kitéve az árversenynek, az olló egyre jobban nyílik és a haszonkulcsod erőteljesen növekszik.

Ezeken a területeken számtalan megoldás létezik a jobbnál jobb beavatkozások, megoldások igénybe vételére. Van azonban egy nagyon fontos kiinduló feltétel: SIKER = ERŐFESZÍTÉS. Vagyis tenni kell azért, hogy eredményt produkáljunk. Nem elkezdeni valamit, azt jelenti, hogy nem jutni sehová. Nem tudni, hogy merre akarunk menni, azt jelenti, hogy az elérendő változások értékét sem tudjuk megtervezni s talán nem is oda jutunk, ahová szeretnénk.

Tapasztalatból mondom, hogy minden vállalkozónak szüksége van egy coach-ra, aki segíthet a fókuszálásban! Jelentkezz egy 3 órás ingyenes coaching beszélgetésre a főoldalon, hogy rámutassak azokra a pontokra, ahol fejlődési lehetőség van a cégedben és az alkalmazandó eszközöket is felvillantsuk.

Kétségek-Ötletek

Első lépésként, tölts ki kérdőívemet…

Majd…A velünk kapcsolatba kerülő cégtulajdonosok, managerek eltérő ízlésüknek megfelelően más-más módon kóstolhatnak bele üzletük fejlesztésének lehetőségeibe.
Kattints a linkekre, és válaszd ki a Hozzád legtesthezállóbb megoldást!

Vevőszerzés szemléletváltással

Potenciális ügyfeleimtől gyakran hallom azt a kétségbeesett megjegyzést, hogy nem értik, hogyan kerülhettek nehéz helyzetbe, hiszen eddig X éven keresztül sikeresen vezették a cégüket, ügyfeleik továbbajánlása és kapcsolatrendszerük révén elegendő új megrendeléshez is jutottak és most is ugyanúgy csinálnak mindent, mégis megroggyant a vállalkozásuk.

Te ilyen esetben mivel magyaráznád a romló mutatókat?
A válsággal? Az adórendszerrel? A lusta munkaerővel?

[Tovább olvasom…]