A célhoz vezető út – Célképzés

A vállalkozások tulajdonosai általában beismerik, hogy csak dolgoznak hétről-hétre anélkül, hogy világos képük lenne vállalkozásuk céljairól. Azt gondolom, hogy a legtöbb vállalkozás tulajdonosa azért tesz így, mert ha soha nem kötelezi el magát egy meghatározott cél mellett, akkor soha nem érheti csalódás sem. A sikerhez vezető terv, a célképzés hiánya megmenti őket a csalódás kellemetlen érzésétől.

De mi másképpen akarunk versenyezni! Egyedi és egyéni célokat fogunk kitűzni. Gondoskodni fogunk arról, hogy minden munkatársunk megismerje céljainkat. Rendszeresen mérni fogjuk, hol tartunk a célok eléréséhez vezető úton.

Érdemes itt elkezdeni a célképzést: írd le az ezévi vállalkozási céljaidat a következő kategóriákban:

  1. vevői elégedettség,
  2. piacbővítés,
  3. működési hatékonyság,
  4. árbevétel és
  5. nyereségnövelés.

Ha vannak a vállalkozásod sikerének szempontjából más kulcsfontosságú területek is, akkor írd le az ezekkel kapcsolatos céljaidat is. Fogalmazd meg a célokat minél részletesebben és írd is le őket (ez különösen fontos).

  • Mit szeretnél véghezvinni vállalkozásod különféle részterületein?
  • Mikorra akarod elérni ezeket a célokat?
  • Ki fogja irányítani az egyes területek munkáját?

Na már most, ha ezek a célok azt fejezik ki, hol akarsz lenni az év végére, akkor most gondold végig és bontsd le ezeket a célokat negyedéves időtartamokra. Ahelyett, hogy egy nagy, látszólag elérhetetlen cél felé indulsz, motiválóbb és könnyebben elérhető ha az negyedéves adagokra van lebontva. Így több lesz a sikerélmény is.

A célok lebontása és határidőzése a megvalósításra fog motiválni Téged és alkalmazottaidat is. Egészen más úgy dolgozni, hogy pontosan látod előre mit kell véghez vinned és mikorra.

Most, hogy már írásba foglaltad céljaidat, el kell döntened, hogyan osztod meg azokat partnereiddel, alkalmazottaiddal és azzal a személlyel, aki számon fogja Tőled kérni azokat (ideális esetben ez egy üzleti coach, de a férj illetve feleség is tökéletes választás lehet :) ). Ha el is akarod érni a céljaidat, akkor közölnöd kell azokat a környezeteddel is. Beszélj róla minnél többet és gondolj rá minden nap! Az önmotiváció legalább annyira fontos mint a többiek ösztönzése.

Készíts tervet!

Végül, kezdd el mérni, hol tartasz a célok eléréséhez vezető úton. Ez a legfontosabb. Az csak a dolog egyik része, hogy kitűzöl egy célt. A győzelem kulcsa az, ha rendelkezel egy olyan mérőrendszerrel, amelyik mutatja az elért eredményeket. Nem kell túlbonyolítani, egyszerűen csak rögzítsd a napi, heti és havi mérhető eredményeket, majd tedd közzé azokat. Így a fejlődés látványosabb lesz mint valaha, ráadásul mindig meg lehet ünnepelni a kis győzelmeket (az ünneplés jelentőségét pedig nem szabad alábecsülni). Ezek a módszerek segítenek Neked és alkalmazottaidnak a célra koncentrálni és azt sikeresen elérni.

Te hol szeretnél tartani egy év múlva ilyenkor?

Hozzászólás beküldése

*