Árképzés – Árnövelés

Áremelésre készülsz? – Nos, csak bátran!

Tudom, ez a biztatás úgy hat rád, mint a vörös posztó, hiszen te is biztosan sokszor tapasztalod, hogy a vevő a lehető legolcsóbban akar vásárolni. Na persze csak addig, amíg meg nem mutatod neki az extra értékeket és előnyöket, amiket a te terméked, szolgáltatásod tud a versenytársakéhoz képest. (Lásd: előző blogcikkem)

Én arra ösztönözlek, az árképzés során dolgozz azon, hogy minőségben, szolgáltatásban és tartalomban kiemelkedj a “többiek” közül. Tekintsd át az alábbi táblázatot, és vedd észre, hogyha a magasabb áron kevesebben is vásárolnak, te még mindig jobban jársz. Ráadásul ők lesznek a minőségi vevők, akiket az árral szemben az érték sokkal jobban érdekel.

Ha az alábbi áremelési stratégiák közül döntesz valamelyik alkalmazása mellett, ennek a táblázatnak a segítségével láthatod, mi az a mennyiség, ami még nincs hatással az árrésre! Ha például 40%-os árréssel dolgozol és 10 %-os áremelést határozol el, akkor 33 %-kal lecsökkent eladás esetén is tudod ezt tartani. Tehát ha az áremelés hatására csökken az értékesítés volumene, akkor sem jársz rosszul.

Ne feledd, hogy az emberek hitrendszerében a MAGAS ÁR = MAGAS MINŐSÉG! Így hosszú távon is növeled céged ázsióját a magasan tartott árszínvonallal.

Ha a jelenlegi árrésed:

                        20%    25%    30%    35%    40%    45%    50%    55%    60%

és az alábbi arányban növeled az árat:      

Az alábbi csökkenés az eladás mértékében még nem csökkenti az árrést…

2%                  9%       7%       6%       5%       5%       4%       4%       4%       3%

4%                  17%     14%     12%     10%     9%       8%       7%       7%       6%

6%                  23%     19%     17%     15%     13%     12%     11%     10%     9%

8%                  29%    24%    21%    19%    17%    15%    14%    13%    12%

10%                33%    29%    25%    22%    20%    18%    17%    15%    14%

12%                38%    32%    29%    26%    23%    21%    19%    18%    17%

14%                41%    36%    32%    29%    26%    24%    22%    20%    19%

16%                44%    39%    35%    31%    29%    26%    24%    23%    21%

18%                47%    42%    38%    34%    31%    29%    26%    25%    23%

20%                50%    44%    40%    36%    33%    31%    29%    27%    25%

25%                56%    50%    45%    42%    38%    36%    33%    31%    29%

30%                60%    55%    50%    46%    43%    40%    38%    35%    33%

 

Ne feledd: MAGAS ÁR = MAGAS MINŐSÉG! Dolgozz azon, hogy bizonyítsd, a magas ár mögött nagy érték, sok plusz előny áll a vevőid rendelkezésére, és ebben hosszú távon számíthatnak rád.

Hozzászólás beküldése

*