Hogyan tudod az érdeklődőket könnyen vásárlóvá tenni?

Egy vállalkozás életében örökzöld téma a marketing és az értékesítés. Nem csoda, hiszen az elegendő bevételre alapul a vállalkozásod profittermelő képessége és az élettartam értéke is (vagyis hogy milyen hosszú ideig marad életben a céged).

A marketing arra hivatott, hogy a potenciális vevők tengeréből hozzád vezesse a te szolgáltatásod iránt érdeklődőket. Az értékesítés során az a dolgod, hogy az érdeklődőket minél nagyobb arányban vásárlókká tedd. De hogyan tudod ezt minél könnyebben megtenni?

Ahhoz, hogy felkeltsd a potenciális vevőid érdeklődését a terméked / szolgáltatásod iránt, minden üzeneted szóljon magáról a vevőről!

Szereted a cégedet és büszke vagy a termékedre, ugye? Ezért aztán szívesen mesélsz a céged történetéről, lelkesen bemutatod, hogy hol található, hányan dolgoznak benne, mióta működik. Gondolod, hogy érdekli ez a potenciális vevőidet? Hát nem…

Miért is érdekelnék őket a te személyes érzelmeid a cégeddel kapcsolatban? Mi abban a jó nekik, hogy neked van egy céged és büszke vagy rá?

Miről kell tehát az üzeneteidet megfogalmaznod, ha el is akarod adni a termékedet?

A legfontosabb dolgok, amikről beszélned érdemes, azok a vevőidnek nyújtott előnyök, megoldások és azok az egyedi, értékes tulajdonságok, amelyek többet nyújtanak neki, mint bármely versenytársad hasonló terméke.

Készíts tehát listát…

  1. az előnyökről, amelyeket a te terméked nyújt a vevőknek,
  2. az egyedi értékekről, amelyekkel a te terméked mindennél jobban szolgálja a vevőid igényeit,
  3. a vevők problémáiról, félelmeiről, amikre a te szolgáltatásod megoldást nyújt,
  4. a vevők ki nem mondott vágyairól, amelyeket te teljesíteni tudsz,
  5. sőt, találd ki a vevőid titkos álmait, mert ha azt is teljesíted, senki sem versenyezhet veled.

Ha nem vagy biztos benne, hogy mik ezek – márpedig hogyan is lehetnél ebben biztos -, akkor kérdezd meg a célcsoportodat, készíts felméréseket, hogy pontos ismereteid legyenek. Lehet, hogy te egészen mást gondolsz a vevőid vágyairól és igényeiről, mint ők maguk. Nem tévedhetsz, mert a versenytársaid könnyen kihasználhatják, ha hibázol. Hogyha ezeket kideríted, az téged abba olyan pozícióba emel, amely lehetővé teszi a vásárlóid számára, hogy elérjék önnön céljaikat. Továbbá abba a helyzetbe hoz téged és a cégedet, hogy ti vagytok az egyetlenek, akik ezt biztos eredménnyel tudjátok nyújtani, hisz egyedül ti derítettétek ki pontosan, hogy mire is vágyik az ügyfél.

Amikor már tudod a fenti 5 pontban foglaltakat, utána jön a komoly munka, mert a listákból frappáns, pozitív, figyelemfelkeltő üzeneteket kell megfogalmaznod. Ha meg akarod a vevőket nyerni, olvassák ki a mondataidból, hogy miként gondoskodsz róluk, milyen előnyöket nyújtasz nekik, mutasd meg, hogyan szolgálod őket s mi abban a jó nekik, amit te mondasz. Ezek az üzenetek vonzóvá tesznek a vevők szemében téged is és a cégedet is, szakszerűen kifejezve magasra pozicionál téged a piacodon.

Ennél jobbat te sem kívánhatsz magadnak… Rajta! Fogj hozzá, cselekedj, mert cselekvés nélkül eredményed sem lesz soha.

Hozzászólás beküldése

*