Ki az ideális ügyfél?

Vannak azok az ügyfelek, akikkel a hét minden napján szívesen kötnél üzletet és vannak azok akiket legszívesebben sose látnál viszont.

Négy kategóriát különítünk el az ügyfelek besorolása során.

1. Kiváló                   2. Átlagos                    3. Kibírhatatlan                  4. Passzív

Ha csak az első két típussal kívánsz üzleti kapcsolatot folytatni, szabadulj meg a másik kettőtől.

Hogy hogyan?

  • Készíts egy normát a veled való üzletkötéshez és küldd körbe ügyfeleidnek, hogy új alapokra helyezed céged és megváltoztak a szabályok.
  • Másik megoldás az árazási politika változtatása. Ezek ki fogják szűrni azokat a nem kívánt kapcsolatokat, akiktől meg akarsz szabadulni.

Ha átnézed cégedet, rájöhetsz, hogy bevételeid 80%-a ügyfeleid 20%-ától származik ⇒ Pareto-elv. Ők azok, akikre leginkább figyelned kell.

Az első amit meg kell értened, hogy az ügyfelek elvárják és számítanak rá, hogy meg lesznek elégedve üzletkötés után. Van egy szükségletük, amit ki szeretnének elégíteni. Ezt fogják a normálisnak és az alap elvárásnak tekinteni, de ha többet kapnak, mint amit vártak, akkor fogják továbbajánlani a cégedet és beszélni róla másoknak. Tehát adj nekik valamit, amiről beszélhetnek.

Ez az első lépés egy jó kapcsolat kialakítása felé, ami rajongókat, márkahű vásárlókat hoz létre.

A jó ügyfélszolgálat egy proaktív folyamat. Ne várd meg, amíg hozzád fordulnak a problémáikkal, menj eléjük és találd ki mi okozhat frusztrációt, hogyan javíthatsz ügyfeleid megelégedésén. Legyél innovatív, kezdeményezz. Váljon ez rutinná, keress mindig új módokat ügyfeleid megelégedéséhez. Figyelj más cégekre, ők hogy csinálják, mert az ügyfelek számítanak rád, hogy nem maradsz le és folyamatosan fejlődsz.

Vevőid nagy része nem azért hagy ott, mert jobb terméket talált vagy olcsóbbat. Egy bevált márka és cég mellett hajlamosabbak kitartani ha elégedettek még akkor is ha konkurenseid jobb ajánlattal állnak elő. Ha nem érzik partnernek magukat, csak meggazdagodásod eszközének, lelkiismeret furdalás nélkül váltanak majd.

Vegyük alapul a 80-20-as szabályt. Mennyivel egyszerűbb megtartani vevőid 20%-át – akik céged bevételének nagy részét adják -, jó ügyfélkiszolgálási rendszerrel, költséges akciók és fájdalmas verseny helyett.

A cikk következő részében kiderül, hogy milyen is az a nyerő ügyfélszolgálati rendszer. A képlet egyszerűbb, mint gondolnád.

 

Kattints ide a 2. részhez → A nyerő ügyfélszolgálati rendszer

 

 

Hozzászólás beküldése

*