Kreatív marketing és 6 ütős ötlet

Az előző bejegyzésben olvashattál az Ez Igen! Faktorról. Jogosan merülhetett fel benned a kérdés, hogy ez mind szép és jó, de mégis hogyan és mivel nyűgözzük le újra meg újra a vásárlóinkat? Ebben a bejegyzésben ezt a kérdést szeretném megválaszolni néhány ötlettel.


A “nyomulós” marketing már kezd kimenni a divatból, sokkal kifinomultabb és kreatívabb megoldásokra van szükség, mindezt egy közvetlen és baráti stílusban előadva. De nehogy azt hidd, hogy akkor most jócskán leszűkült a kör és sokkal nehezebb ma marketingezni mint régen. Dehogyis, nem erről van szó. Egyszerűen csak máshogyan kell gondolkodni a marketingről, de ha van egy kis kreativitásod, az ötletek tárháza gyakorlatilag kimeríthetetlen, főleg az internet világában.

 

A kreatív marketing megoldások:

  1. Szerencsesüti: a minap az internetet böngészve találtam rá erre a kis kincsre. A szerencsesüti kiváló reklámfelület, olcsó (akár te is elkészítheted otthon) és nagyon ötletes. Kattints ide és nézd meg te is, mit találtam a neten.
  2. Flyer: vagyis közterületre kiragasztott hirdetés az alján bevagdosott, letéphető kis cetlikkel. Ez így önmagában nem nagy szám, de jó ötlettel megfűszerezve már fenomenális. Fogorvosoknak kihagyhatatlan!
    Kreatív szórólap

  3. Gyümölcs: egy bio alapanyagokat használó hajvágószalon logója egy zöldalma és ők azt találták ki a marketing kampányukban, hogy Budapest forgalmasabb terein a szórólapok mellé egy zöldalmát is ajándékoztak a járókelőknek. Mindössze egyetlen kamion almára volt szükség és abszolút siker volt. Te milyen ajándékot tudnál osztogatni a szórólapok vagy más reklámanyagok mellé?
  4. Szlogen: ha még nincs szlogened, akkor sürgősen ülj le és találj ki egyet. Ha már a politikusok, a bemondók és reklámszakemberek is használják, nem kéne talán neked is egy jó kis ütős szlogen? Sokkal könnyebb és hatékonyabb is egy jó szlogennel marketingezni.
  5. Direct Mail: a postán manapság már alig küldenek ki a cégek úgynevezett Direct Mail-eket, pedig nem is tudják mennyit veszítenek vele. A szórólapokból és a túlzsúfolt postaládából már elegünk van, de az igazán különleges és egyedi reklámok megfogják az embert és benne maradnak a fejében. A mai virtuális világban egyre inkább kezd elavulni a postai úton történő levelezés, pedig hát nem jó érzés kapni egy közvetlen, személyes hangvételű levelet, ami csak neked szól?
    • Pl.: ha kézzel címezed meg a leveleket, biztos hogy mindenki ki fogja nyitni a levelet (tudom, hogy nagy munka megcímezgetni őket, de megéri, hidd el). Emellé ha még a tartalom is egy közvetlen hangvételű küldemény valami személyes dologgal vagy egy ellenállhatatlan ajánlattal, akkor nyert ügyed van.
    • Pl.: ha a „bomba” ajánlatodat szó szerint így kivitelezed, az is nagyot “robban”. Boríték helyett egy megcímzett piros hengerbe tekerheted a leveledet és még egy kis kanócot is rakhatsz rá. Biztos lehetsz benne, hogy ezt nem felejtik el egyhamar.
    • Pl.:küldhetsz a cégprofilodnak megfelelő kis ajándékot is a levélben (virágmagot, kis játékot vagy a logo állatkádat, hűtőmágnest, mini puzzlet vagy bármilyen kis ajándékot, ami könnyen elfér egy borítékban és a Te cégedre asszociálnak vele).
    • Pl.:küldhetsz keresztrejtvényt, aminek a megfejtésével természetesen a termékedről vagy szolgáltatásodról kapnak bővebb információt, vagy akár a visszaküldőknek is felajánlhatsz valamilyen ajándékot és ezzel már információt is szerzel az ügyfélről. Ezt az ötletet újsághirdetésekben is elsütheted.
    • Pl.: küldhetsz akár képeslapot is egy rövid és nagyon ütős szöveggel és persze a weblapod címével. Lehet olyan akciót szervezni, hogy ha bemutatják a képeslapot az üzletedben vagy a képeslapon levő kódot használják a neten, X% kedvezményt vagy valamilyen ajándékot kapnak.
  6. Kávé: egy német cég azt találta ki, hogy a reklámüzenetet – ami olcsó utazási lehetőség Pízába – sablon és kakaópor segítségével a cappuchino tetején levő habra szórja. Ha a vendég felemeli a csészét, alatta az alátéten további információkat találhat. Garantáltan nem fogja elfelejteni egyhamar ezt az élményt, ráadásul valószínűleg még a barátainak elmeséli, hiszen ez Magyarországon rendkívül egyedi és különleges reklámozási forma lenne. Ráadásul ha stratégiai partnerséget kötsz kávézókkal, akkor csak pár műanyag sablont és az alátétek nyomdai költségét kell állnod.
    Kávés reklám

Oszd meg velünk a további ötleteidet Te is egy kommentben.
Gyarapítsuk együtt a tudást!

Hozzászólás beküldése

*