Vevőszerzés Mesterfokon

A legtöbb vállalkozó feltételezi, hogy ha növelni akarja potenciális ügyfelei számát, akkor nagy összegeket kell új marketing kampányokra költenie. Van azonban néhány nagyon egyszerű, költséghatékony módszer, amellyel exponenciálisan növelheted lehetséges ügyfeleid számát.

1. Lépj kapcsolatba a meglévő ügyfeleiddel:

Ez az első és legfontosabb. Hatszor könnyebb eladni egy már meglévő kliensnek, mint egy újnak, ahol ráadásul még a vevőszerző marketing kampány költségei is nagyok. Ha a meglévő klienseidre koncentrálsz, és folyamatosan tartod velük a kapcsolatot, ők nagyobb valószínűséggel fognak további üzleteket kötni veled. Én ezt a folyamatot “Utódgondozásnak” hívom. Nagyon fontos, hogy sose hanyagold el a régi ügyfeleidet, mindig rukkolj elő új ajánlatokkal és akciókkal csak az ő számukra, hangsúlyozd hogy mennyire fontosak neked. Nagyra fogják értékelni az érdeklődést és ők lesznek céged legjobb szószólói és tovább ajánlói.


2. Kérj ajánlásokat:

Ha már vannak elégedett ügyfeleid, boldog alkalmazottaid és odaadó barátaid akik szeretnék, ha sikerülnének üzleti törekvéseid, akkor itt az idő hogy feltedd nekik a kérdést: ismernek-e hasonló érdeklődésű vásárlókat, akiket érdekelhet a te terméked, szolgáltatásod. A legtöbb ember általában szívesen nyújt segítséget, ha megkérik, főleg ha elégedett volt a termékeddel, szolgáltatásoddal.

Amikor ajánlásokat kérsz, fogalmazz mindig konkrétan. Például: “Én olyan embereket keresek, akiket érdekel a jobb egészségi állapotuk érdekében egy új edzésprogram”, vagy “Az én ideális ügyfelem olyan vállalkozás tulajdonosa, akinek az éves árbevétele 50 és 500 millió Ft. között van”.

És ne felejtsd el hűséges ajánlóiddal tovább ápolni a kapcsolatot!


3. Hideg hívások:

Meglepő, de ez a stratégia gyors és alacsony költségvetésű, amely képes nagy üzleti eredményt produkálni, ha rendszeresen gyakorolják! A legtöbb cégvezetőt (ebbe én is beletartozom) kirázza a hideg ha arra gondol, hogy legalább heti 5 órát telefonálgatással kellene töltenie, ahol ugyanazt a bemutatkozást kell ismételgetnie és az esetek többségében elutasító választ kap. Így a cégtulajdonosok a hideghívások elmulasztását általában az időhiányra fogják, ami természetesen öreg hiba. Mert ez a módszer igenis hatékony, ráadásul még olcsó is.


Néhány hasznos tanács
, hogy mivel teheted még hatékonyabbá a hideghívásaidat:

  • Készíts egy mézesmadzag ajánlatot a számára: adj neki kedvezményt (például egy speciális jelszón vagy kódon keresztül, amit máshonnan nem kaphat meg) vagy küldj át neki emailben egy kupont, esetleg hívd meg egy ingyenes tréningre vagy termékbemutatóra (ahol természetesen ajándékot is kap).
  • Legyél határozott és lényegre törő. Rögtön keltsd fel az érdeklődését, mielőtt még rád csapná a telefont.
  • Kérdezz! Beszéltesd meg, érdeklődj a problémáiról.
  • Delegáld le :) Keresd meg a megfelelő alkalmazottat aki kezelni tudja ezt a fontos feladatot, készítsd el neki a scriptet és már csak le kell ellenőrizned a munkáját.
  • Amennyiben nincs lehetőséged a delegálásra, próbáld megfegyelmezni magad és csinálj a telefonálásból rendszert, építsd bele a hívásokat a napi rutinodba. Pl.: napi 2 hívás óránként vagy 6 hívás minden nap. Az eredményekre fókuszálj és napi célokat állíts fel.

Te eleget foglalkozol az ügyfeleiddel?

Hozzászólás beküldése

*