Vevőszerzés szemléletváltással

Potenciális ügyfeleimtől gyakran hallom azt a kétségbeesett megjegyzést, hogy nem értik, hogyan kerülhettek nehéz helyzetbe, hiszen eddig X éven keresztül sikeresen vezették a cégüket, ügyfeleik továbbajánlása és kapcsolatrendszerük révén elegendő új megrendeléshez is jutottak és most is ugyanúgy csinálnak mindent, mégis megroggyant a vállalkozásuk.

Te ilyen esetben mivel magyaráznád a romló mutatókat?
A válsággal? Az adórendszerrel? A lusta munkaerővel?

Dr. Menis Yousri mondását idézve:
“Ha azt teszed, amit eddig is tettél, akkor azt kapod, amit eddig is kaptál.”

Idézhetem Einsteint is a kedvedért:
“Az őrültség nem más, mint újra és újra ugyanazt tenni és várni, hogy az eredmény más legyen.”

Vállalkozóként és magánemberként egyaránt állandóan kisebb-nagyobb változtatásokat kell tennünk az életünkben, hogy a szokásainkat felülvizsgálva azokat adaptáljuk a változó körülményekhez. A fenntartható fejlődés érdekében a vállalkozásod működtetésében is folyamatosan apró újításokat kell bevezetned, hogy alkalmazkodj és gyorsabban haladj a versenytársidnál. 

Több bevételre, több vevőre van például szükséged?

Gondold át klienseid jellemzőit és annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a paramétereit, amit árulsz. Kit szeretnél a jelenlegi kínálattal elérni? Az exkluzív, a közepes vagy éppen az olcsó piaci szegmensben dolgozol? Tudnál olyan változtatásokat eszközölni amellyel szélesíthetnéd vevőbázisodat vagy amivel jobban figyelnél vevőid igényeire? Vagy talán terméket, esetleg piacot is képes lennél váltani?

bevétel növelés

Álljon itt egy kicsi, de annál hatásosabb változtatás:

A Wharton School of Business kutatói rájöttek, hogy a klienseknek a hűségprogramokban való részvételi aránya – illetve a vásárlások gyakorisága – növelhető, ha bizonyos indulási kedvezményeket, előnyöket kapnak.

Például: Egy gépkocsimosóban 8 mosást és annak kártyán történő igazolását követően járt egy ingyenes kocsimosás. Eddig ismerős a modell, ugye?

Rájöttek azonban, hogy amennyiben olyan vevőkártyát adnak a klienseiknek, amelyiken 10 mosás után jár a kedvezmény, de ebből kettőt már előre leigazoltak, akkor a kliensek 34 %-a folytatni fogja a programot és megszerzi a további nyolc igazolást. Ezzel szemben azoknál, akik olyan kártyát kaptak, amelyen csak nyolc igazolást kellett összegyűjteni – ugyanannyit, mint a másik kártyán – de induló igazolás nélkül, a végső beváltási arány mindössze 19 %-ot ért el.


Miért működik ez a módszer? Vagy inkább hogyan működik a vevőid lelke?

Az emberek azt gondolják: “Ha már megvan az igazolások 20 %-a akkor érdemes folytatnom.” A másik az a pszichés ok, hogy az emberek másképp viszonyulnak a cselekvéshez, ha úgy gondolják, hogy különleges elbánásban részesültek vagy személyes szívességet kaptak.


Tudsz olyan személyes szívességet tenni a klienseid számára, hogy gyakrabban vásároljanak tőled?

Segíthetek neked, mert potenciális ügyfeleim számára – személyes szívességből :-) biztosítok egy 3 órás ingyenes coaching beszélgetést. Nekem érdeklődő generálás, bizalomépítés és tapasztalatszerzés, neked sok ötlet, hozzáértő visszajelzés, kitekintés, mentor támogatás.


Ezt a bejegyzést megtalálod az OVKA.hu oldalon is még sok más, hasznos cikkel egyetemben.

Ide kattintva megnézheted az Országos Vállalkozói Kerekasztal (OVKA) összes bejegyzését!

 

Hozzászólás beküldése

*