Mi az alapköve a jó vevő megtartásának?

A vevő megtartása azon múlik, hogy milyen élményben van része, amikor kapcsolatba kerül a vállalkozásoddal. Ez rendszerint a cég egyik alkalmazottjával történő kapcsolatot jelenti.

Egy amerikai kutatás szerint az ügyfélkiszolgálás után a megkérdezett vevők 79 %-a legkellemesebb benyomásként arra emlékezett, hogy a cég képviselője miként foglalkozott az ő problémájával. Igaz ez akkor is, ha a vevő nagyon felindult állapotban, jogos reklamációval fordul a cég munkatársához, ha azonban kedves, gyors és megnyugtató orvoslást kap, akkor boldogan távozik és a hiba ellenére is hű vásárlója marad a vállalkozásnak. Ez azon az emberi tulajdonságon alapul, hogy a problémáktól mindenki a lehető leggyorsabban meg akar szabadulni és nagyon hálásak vagyunk, ha ebben valaki a segítségünkre van. A vevő kedves, mosolygós bánásmódot akar kapni s ha ezt megkapja, hűségével bőségesen meghálálja! 

Az ideális munkaerő másokra nyitott dolgozókat feltételez, akik rendelkeznek az alábbi készségekkel:

  • kapcsolatteremtő képesség
  • kommunikációs készség
  • kreativitás
  • rugalmasság

Egyre inkább az látszik, hogy a piaci verseny már nem elsősorban technológiai vagy árverseny. A döntő versenyképességi tényező a munkatársak képességei, készségei, munkakultúrája, amellyel a vevőket kiszolgálják.

Nem mindegy tehát, hogy milyen munkatársad van.

A kisvállalkozóknál gyakori, hogy a családi, rokoni vagy baráti körből választják a munkatársakat, mert azt gondolják, hogy csak bennük bízhatnak meg igazán.

Biztos vagy benne, hogy ők a legalkalmasabb személyek azokra a feladatokra, amelyeket el kell végezniük?

Megfelelő a végzettségük, tudásuk, tapasztalatuk és nem utolsó sorban a személyiségük?

Az a tapasztalatom, hogy ezeket a kérdéseket a cégvezetők nem is vizsgálják, hiszen a rokoni vagy baráti alapon való választás jórészt az egyetlen szempont ebben a kérdésben. A cég hosszú távú fennmaradásához azonban az emberi tényező a legfontosabb.

A lojális vevő garanciája a JÓ munkatárs.

 

Hozzászólás beküldése

*