A nagykorú vállalkozás ismérvei

(„… következő műsorunk csak nagykorú felügyelete mellett …”)

Az ActionCOACH meghatározása szerint az számít sikeres üzletnek, amely eredményes, azaz jövedelmező gazdasági vállalkozás, és a tulajdonos személyes közreműködése nélkül is megáll a lábán.

Visszaemlékszel még arra, hogy amikor a vállalkozásodat alapítottad, milyen életmódot képzeltél el magadnak?

Ugye azt képzelted, hogy

– a jövedelmed lényegesen magasabb lesz, mintha alkalmazott lennél,

– jóval több szabad idővel fogsz rendelkezni,

– te döntöd majd el, hogy mikor és mennyit dolgozol,

– te szabod meg, hogy milyen feladatokat végzel,

– elegánsabban, nagyobb luxusban és presztízsben, de lezserebben élsz majd.

Vajon mi az, amit ebből eddig megvalósítottál? Csinálj egy számvetést magadban és írd össze, mi az, ami teljesült, amit szeretsz a vállalkozói létben és melyek azok a területek, amelyek javításra vagy totális átszervezésre szorulnak. Fogalmazd meg részletesen, mi lenne az az ideális helyzet, amit szeretnél magad körül.

A munka és magánélet egyensúlyának megtartása nem könnyű feladat, a vállalkozók sokszor észrevétlenül kerülnek taposómalomba, amelyből kikerülni önerőből már nagyon nehéz. Kell egy külső szem, aki eredményesebben felismeri, hogy mely pontokon és milyen módszerrel lehet kiugrani a mókuskerékből. Ha sikerül olyan jól szervezett vállalkozást működtetned, amely a te személyes jelenléted, közreműködésed nélkül is megáll a maga lábán és neked jövedelmet termel, akkor elmondhatod, hogy a céged túljutott a gyermekbetegségeken, felnőtté vált, elengedheted a kezét és élvezheted azt a jövedelmet és szabad időt, amely a jó munkád gyümölcse.

És hogy miként lehet erre a szintre eljutni? Valahogy úgy, ahogyan azt a mostani nagyvállalatok is tették, hiszen egyszer azok is kicsikként kezdték. A Microsoft, Google, Facebook, de a magyar Kürt is “garázscégként” indultak. Ha nekik sikerült, neked miért ne sikerülne? A módszer mindenkinek ugyanaz, szinte sablonos, csak maradéktalanul végig kell csinálni.

A vállalkozásfejlesztés öt útján, négy területén és hat szintjén kell végigmenni. Ezeket a rendszereket kell megszervezned ahhoz, hogy minden terület egyformán jól működjön. A lemaradó területek visszahúzzák a fejlettebbeket, nem engedheted meg magadnak, hogy csak azzal foglalkozz a cégedben, amihez jól értesz. Neked minden területhez értened kell… Egy kicsit… De az nagyon fontos. 

Mindenekelőtt jegyezd meg: a vállalkozásod nem azonos a benne felmerülő elvégzendő feladatokkal. És főleg neked, üzlettulajdonosként nem az a dolgod, hogy ezeket az apró-cseprő feladatokat magad végezd el. Meg kell tanítanod a munkatársaidat, hogy úgy dolgozzanak, mintha te magad tennéd. Neked viszont ehhez képesség kell tenned őket erre és állandó visszajelzéssel fenn kell tartanod, sőt emelned kell a szintet.


 A vállalkozásfejlesztés 5 útja

A vállalkozásfejlesztés öt útját, négy területét és hat szintjét az alábbiakban mutatom be neked. Egyelőre csak vázlatosan, gondolatébresztőnek szánom a felsorolást. Ha a mélyére akarsz látni vagy kérdésed van, nyugodtan keress meg egyénileg.

5 út – A vállalkozásfejlesztés 5 útja

A vállalkozások életterét a potenciális vevők „tengere” jelenti. Közülük kell mind többet tényleges vevőkké tenni, akik lehetőleg minél többször és egyre nagyobb értékben kell, hogy vásároljanak tőlünk és a lehető legnagyobb árrés mellett rendeljenek a szolgáltatásainkból. A vállalkozásfejlesztés öt útja ezeken az állomásokon vezet keresztül!   

  • érdeklődők száma
  • átváltási arány
  • vásárlások száma
  • átlagos vásárlási érték
  • árrés

4 terület A vállalkozásfejlesztés 4 területe

Egy cég négy biztos lába: (1) milyen alapossággal és mélységgel teszik átláthatóvá a cégműködést (mérés, értékelés, pénzügyi elemzés), (2) milyen irányítási rendszerek segítségével kormányozzák azt (alkalmazott irányítási rendszer), (3) mennyire biztonságos, stabil szállító, szolgáltató az adott vállalkozás, ill. (4) mennyire teljesítő-képes a munkatársi közösség.

  • mérés-értékelés
  • szállítás-szolgáltatás
  • irányítási rendszer
  • emberek-képzés

6 szintA vállalkozásfejlesztés 6 szintje

Természetesen ezt a fajta tökéletességet csak fokozatos fejlődéssel lehet elérni. (1) Alapszinten piacképes a vállalkozás, ha kikerült az indulás állapotában jellemző káoszból. (2) A következő fokozat a jövedelmezőség szintje, amelynek az előre jelezhető cash flow az indikátora. (3) Innen léphet fel a vállalkozás a gazdaságosság szintjére, ahol hatékony munkaszervezés erősíti a céget. (4) Ezt követi a csapatmunka szintje, ami növekedés biztos támasza. (5) Majd összehangolt formájában jól olajozott gépezetként működik, (6) mely passzív jövedelmet termel a tulajdonosnak, aki így egy cégvezetőre hagyhatja a vállalkozását. 

  • piacképesség
  • jövedelmezőség
  • gazdaságosság
  • csapatmunka
  • összehangoltság
  • eredményesség

Ha segítségre van szükséged az irányok kijelölésében, jelentkezz egy ingyenes 3 órás coaching konzultációra.

Ezt a bejegyzést megtalálod az OVKA.hu oldalon is még sok más, hasznos cikkel egyetemben.

Ide kattintva megnézheted az Országos Vállalkozói Kerekasztal (OVKA) összes bejegyzését!


 

Hozzászólás beküldése

*