Sok vállalkozó úgy szereti a cégét, mintha a saját gyereke lenne.
Reggeltől estig vele foglalkozik: új vevők után jár, ügyfelekkel tárgyal, döntéseket hoz, versenytársakat figyel, szerződéseket köt, konfliktusokat kezel, problémákat old meg, hibát javít, veszélyeket hárít, utasításokat ad, ellenőriz…
Életedet és véredet a cégedért…
Feltéve, hogy cégvezetőként ez az igazi célod…
Ha kinevelsz olyan vezetőket, akikre rábízhatod a cégedet, akkor elkezdesz időt vásárolni magadnak.
Miért nem jó, ha a fejedben tárolod a feladataidat?
- Tűzoltás lesz belőle.
- Kreativitás csökken, stressz nő.
- Mindenért te felelsz, mindenről te döntesz.
- A munkatársak nem hatékonyak.
- Nincs csapatmunka.
Ha jól szervezett a vállalkozásod, akkor gördülékenyen mennek a dolgok, nem vagy túlterhelt, tudsz figyelni a munkatársaidra, tudod inspirálni őket.
Ha egy vállalkozó reggeltől estig dolgozik…,
- Mikor van ideje pénzt keresni a vállalkozásának?
- Mikor van ideje a családjára, gyerekeire, barátaira?
- Mikor van ideje elkölteni a megkeresett pénzét?
- Mikor hódol a hobbijának?
- Mikor pihen?
- Mikor…? Mikor…?
Bizonyára tudod folytatni a saját igényeiddel.
Egy vezető számára nem az a legfontosabb kérdés, hogy mi a teendő, hanem azt megtalálni, aki ezt megteszi. (M. Goldsmith)
Ennek azonban előfeltétele van:
- Látod pontosan a munkafolyamatokat, és azok írásban rögzítettek.
- Tisztában vagy azzal, hogy az egyes munkatársaid mit csinálnak, és milyen eredményért felelősek. (Te adtad nekik, ugye?)
- Képes vagy objektíven, számokban kifejezve mérni az egyes munkatársak érdemi teljesítményét.
- Tudod, hogyan hozzál ki több teljesítményt a csapatodból.
- Tudod, hogyan vedd rá őket a felelősségteljesebb munkavégzésre.
El kell érned, hogy ne a munkatársaid helyett dolgozz. A vezetés a munka elvégeztetését és nem az elvégzését jelenti.
Erről a következő írásomban beszélek majd. Olvasd el azt is!